Доцільно працювати за держзамовленням

Наталя Лігачова, редактор інтернет-видання «Телекритика»

Державні органи можуть вступати у договірні відносини із засобами масової інформації. Зокрема й на тендерній основі. Укладається угода про висвітлення дій того чи того органу і в її рамках здійснюється співпраця.

З іншого боку, поки такої угоди немає, то насамперед слід підписати редакційні договори, які є частиною колективної угоди. Головне, щоб вони мали під собою юридичну основу. Тоді у разі порушень можна звернутися до суду.

У цьому договорі слід обумовити всі випадки впливу на редакційну політику, що здійснюється інвестором. Безумовно, державна влада не повинна мати впливу навіть на ті мас-медіа, які вона фінансує. Редакційну політику у будь-якому випадку мусить визначати колектив.

В інших країнах роль державних засобів масової інформації нерідко виконують бюлетені при органах виконавчої влади. Державні мас-медіа функціонують переважно на пострадянському просторі. Їхній досвід співпраці на договірній основі є позитивним. Тобто, є державне замовлення, за яке має бути заплачено на заздалегідь обумовлених і юридично закріплених умовах.