Скільки слухаю – не наслухаюсь акордеоніста Ігоря Завадського. Заслуженого артиста України, єдиного в нашій країні володаря «Золотої ліри» – спеціального призу, який здобув на конкурсі в Італії, виборовши 100 балів із 100 можливих. Цього року прізвище Завадського – першим з-поміж українських акордеоністів – занесено до Книги рекордів Гіннеса як соліста найбільшого у світі оркестру акордеоністів із 644 учасників (Канада).
Завадський не перестає вражати – переконуюся, слухаючи його новий, уже шостий, аудіоальбом «Містерія».
Це – продовження музичної виконавської антології великого, не побоюсь цього слова, акордеоніста. Він максимально широко демонструє можливість свого інструмента в різних жанрах: класика, джаз, авангард, сучасні обробки народної та популярної музики. Як і попередній, цей альбом, також записаний під час концертів Ігоря Завадського протягом року і також складається із двох дисків. Більшість творів СD-1 записані в трьох концертних залах столиці – Національному палаці мистецтв «Україна», Київському академічному театрі оперети та Будинку актора. Тут – твори у сольному виконанні, також із хором Муніципального академічного театру опери і балету для дітей та юнацтва (керівник Анжела Масленникова), та симфонічним оркестром (диригент Анатолій Бойченко).
Кнопковий акордеон Завадського вперше звучить у дуеті із трубою (В.Романенко), у тріо із трубою і клавішним акордеоном (Є.Гаврилюк), з квартетом саксофоністів. Ще – із саксофоном у супроводі симфонічного оркестру, із контрабасом і групою ударних інструментів.
На СD-2 – гості концертів Ігоря Завадського, найкращі акордеоністи України й світу. Записи 13 виконавців із шести країн, поміж них – П.Фенюк, Д.Мазур (Україна), Ч.Фон (Китай), інші, які грають на кнопковому акордеоні. Також Р.Руджієв (Італія), О.Міткевич (Україна), Крачковські (дует, Німеччина). Звучить музика В.-А.Моцарта, А.Вівальді, Й.С.Баха, А.П’яцолли, Є.Доги, Р.Гальяно, Й. Брамса…
І насамкінець нагадаємо: у стародавніх греків і римлян «містерія» – це таємничий культ богів, до якого допускалися лише посвячені. Як духовна драма вона виникла у X столітті мімічних вистав, що представлялися у церквах для пояснення старозавітних подій. У XIII столітті містерія перейшла на міські майдани, стала прототипом сучасного театру. Тільки творчість, помножена на велику працю й велике терпіння, приносила успіх.
Так підходить до своїх концертів, як до театрального дійства, й Ігор Завадський. Твори – композиції у його аудіоальбомі вражаючі, глибокі.