Методом крота

Столична влада має намір змінити правила виконання ремонту інженерних мереж та споруд, що були затверджені депутатами міськради ще 1980 року.

Для цього фахівці розробили низку змін до документів, що регламентують виконання таких робіт.

Роботи мають виконувати швидко і з мінімальними пошкодженнями благоустрою території, – каже генеральний директор комунальної корпорації «Київавтодор» Володимир Жуков. – Де можливо, ремонт слід проводити закритим способом – без розриття. Технологічні можливості для цього є. Підвищення орендної плати за угодами тимчасової оренди має серйозно стимулювати швидкість виконання робіт. Думаю, що збільшити її потрібно у п’ять разів. Треба створити спеціальний фонд, до якого підрядник має до початку робіт перерахувати кошти за збитки, завдані під час виконання ремонту. За ці кошти можна буде відновити, приміром, пошкоджений асфальт чи тротуарну плитку, якщо підрядник не належним чином зробить свою роботу. Необхідно врегулювати й систему виконання ремонтних робіт узимку. Адже у цей період якісно  виконати окремі частини таких робіт технологічно неможливо через високу ймовірність просадки ґрунту навесні. Тому ми пропонуємо, аби підрядник у таких випадках завершував роботи перед укладанням останнього шару дорожнього покриття і перераховував кошти для цього укладання на рахунок корпорації «Київавтодор». Наші ж фахівці у сприятливіший час мали б змогу якісно завершити ремонт.

Утім, деякі пропозиції, наприклад, створення спецфонду відновлювальних робіт,  викликали полеміку через те, що близько 30 відсотків робіт з ремонту інженерних мереж виконують комунальні підприємства. Тож у міському бюджеті доведеться передбачити більше грошей на такі витрати.

Утім, проект нових правил аналізують столичні фахівці, які й мають передбачити усі можливі варіанти.