Учені побачили Джоконду без лаку

Французькі вчені за допомогою спеціального устаткування побачили «Джоконду» такою, якою її творив Леонардо да Вінчі.

Картина написана в техніці «сфумато», коли переходи між планами і предметами навмисно зм’якшуються размиванням контурів і загальним зближенням колоритів. Цього ефекту художник досягав, покриваючи певні ділянки найтоншими шарами лаку.

Щоб розгадати таємницю Джоконди, вирішили застосувати спеціальну багатоспектральну камеру, винайдену французьким інженером Паскалем Коттом. Урешті-решт вчені одержали чіткий цифровий портрет Джоконди, якою вона була в перші дні після створення: з майже молочним кольором шкіри, у сукні іншого відтінку, з чіткішими візерунками вишивки, витонченішими руками, що пізніше набули жовтуватого відтінку.