Погодьмося, що зіпсований настрій може поліпшити і якась оригінальна думка. Зокрема, коли на запитання: «Для чого служить лом?», почуєш у відповідь – «Щоб ним відчиняти двері», то мимоволі подумаєш: що ж – відповідь справді неординарна… Психологи кажуть, що це і є креативна, або кмітлива, творча відповідь.
Заходи, які проводить Всеукраїнська спілка громадських організацій «Конфедерація громадських організацій інвалідів України» якраз і мають на меті пошук креативних рішень. Приміром, тут вирішили залучити дітей-інвалідів до участі в міжнародній грі «Одіссея кмітливості». Цю гру заснував 1978 року доктор Самюель Міклас, професор Рованського університету (Нью-Джерсі). «Одіссея кмітливості» для дітей з особливими потребами – це можливість не лише розвивати свої уміння, навички і талант, а й чудова нагода довести, що ці діти, яким набагато важче пристосовуватися до життя, вчитися, виконувати будь-яку роботу, все ж мають жити повноцінно. У цій грі цінним є те, що її учасники нерідко забувають про свою хворобу, а то й зовсім долають її. Початковий (регіональний) рівень змагань проводитиметься серед шкіл-інтернатів для дітей з особливими потребами. Команди, які займуть призові місця, візьмуть участь у змаганнях вищого рівня. Найкращі з кращих змагатимуться в одній із європейських країн та у США.
Нещодавно «Конфедерація громадських організацій інвалідів України» провела презентацію гри «Одіссея кмітливості». Були запрошені психологи та вчителі іноземної мови зі шкіл-інтернатів для дітей з особливими потребами. Запрошені ознайомилися з правилами гри і провели практичне заняття.
Відрадно те, що «Одіссея кмітливості» навіть дуже сором’язливим дітям дає змогу проявити себе, навчитися працювати в команді. Вони мають не тільки розуміти проблему, а вчитися розв’язувати її. Грою передбачено створення таких умов, за яких дитина-інвалід готуватиметься до самостійного життя на прийнятному для неї рівні.
Головна мета «Одіссеї кмітливості» – допомогти дітям з фізичними вадами. Отже, розвинути та реалізувати свої здібності в професійній і суспільно-корисній діяльності. А батьки дітей-інвалідів можуть не лише глибше усвідомити суть проблем своїх дітей, а за допомогою гри стати активними учасниками реабілітаційного процесу.
Перші підсумки у змаганнях із креативного мислення підіб’ють у грудні цього року.