Унікальна «Вирлиця»

Уздовж зеленого паркану, яким огороджено озеро Вирлицю, зазвичай можна було побачити лише кількох перехожих. Однак минулої суботи біля підземного переходу, над яким з’явилася зелена літера «М», зібралося чимало людей.

Такої станції Київ ще не бачив. Вона просто унікальна. По-перше, метробудівці називають її «підводним човном»: фактично «Вирлицю» розташовано під однойменним озером. Будівельники запевняють, що це цілком безпечно. По-друге, метропотяги тут розділені лише перегородкою посеред станції і підходять до окремих платформ. По-третє, ці платформи трохи викривлені – станцію побудовано на повороті. А загалом «Вирлиця» спочатку планувалася як технологічна. Саме через цей поворот. Але через бурхливе житлове будівництво на Харківському масиві було прийнято рішення перетворити її на пасажирську.

– Відкриття станції «Вирлиця» свідчить про те, що Київська міська влада системно працює над розвитком столиці, – сказав на мітингу міністр транспорту та зв’язку Віктор Бондар. – Цього року спільно з «Укравтодором» проведемо реконструкцію траси Київ–Бориспіль, яка стане зразковою, із сучасними інформаційними системами. Оновиться аеропорт «Бориспіль», де вже розпочато будівництво двох нових терміналів. «Укрзалізниця» спільно зі столичною владою приступила до другого етапу будівництва Дарницького вокзалу, який прийме пасажирів за два роки.

– Тепер у Києві 46 станцій метрополітену, 65 кілометрів підземних шляхів. Ми впевнено входимо в першу десятку країн світу за розвитком метрополітену, – розповів міський голова Олександр Омельченко. – Щороку в Києві стає до ладу нова станція – це одна з програм розвитку столиці. До Дня незалежності на Сирецько-Печерській лінії буде введено першу чергу електродепо – це вкрай необхідно для нормальної роботи метро. Тим паче, що незабаром маємо придбати 35 нових вагонів на суму 106 млн. грн. У серпні завершимо будівництво другого виходу зі станції «Дарниця». Наступного року стане до ладу станція «Червоний Хутір», а 2008-го – одразу три станції (від Либідської площі у бік Теремків). У перспективі – відкриття нової гілки метрополітену через Подільський міст до Троєщини, а також від «Червоного Хутора» до Дарницького вокзалу.

За словами голови правління ВАТ «Київметробуд» Володимира Петренка, «Вирлицю» було зведено у рекордні терміни – за півроку, та ще й не перериваючи руху потягів.