Прагнення: контроль над місцевою владою

Агентство моделювання ситуацій провело дослідження, присвячене питанням використання основними учасниками виборів політичних технологій, а також ведення ними інформаційної кампанії.

Експерти дійшли висновку, що основне напруження в цій передвиборній гонці переміститься в регіони. Саме там будуть найгостріші конфлікти і жорсткі акції. У рамках виборів обласних, міських і навіть районних рад боротьба буде, можливо, навіть агресивнішою, ніж під час президентської кампанії. Цілком ймовірні й силові варіанти розвитку подій.

Узагалі ж ситуація у сфері політичних технологій набагато м’якша, ніж під час виборів 2004 року. Міфологеми, що використовуються, менш конфліктогенні, отже викликають набагато менший негативний резонанс у суспільстві. Більше того – вони включають, так чи інакше, риторику громадянського примирення, подолання розколу тощо.

Щодо загального ринку піар-послуг в Україні, то тут можна констатувати помітний прогрес порівняно з 2004 роком. Можливо, причина у значному скороченні російських спеціалістів, які скомпрометували себе і як професіонали, і як ефективний інструмент впливу на електоральні настрої загалом. Адже не можна занадто буквально сприймати узагальнене твердження про те, що ситуація в Україні як у погоді, так і в політиці повторює ситуацію в Москві – тільки із запізненням. У погоді на три дні, а в політиці – на три роки.

Звинувачувальні гасла на кшталт «Бандити повинні сидіти у тюрмах» та «Зметемо помаранчеву чуму» політтехнологи нині використовують рідко – оскільки обидві сторони конфлікту встигли добряче дискредитувати позаторішні заклики.

Олексій Голубицький, заступник директора Агентства моделювання ситуацій, переконаний: «Кожна з політичних сил вже знає, на скільки мандатів вона може розраховувати в парламенті. Відхилення становлять одне-два депутатських крісла. А ось у конкретних регіонах кожна партія розраховує отримати контроль над місцевою владою. Тут і справді є за що боротися».

Щодо подальшого розвитку подій, то спеціалісти прогнозують, що можуть бути звинувачення опонентів у порушенні правил проведення інформаційної кампанії і вилучення з ефіру чи друку рекламних матеріалів. Також можливі провокації та фінансово-інформаційні диверсії щодо політтехнологічної бази суперників: спроби перекупити чи дискредитувати політтехнологів, попередити застосування одних і зробити безглуздим застосування інших технологій, а також перехоплення лозунгів, ідей, ініціатив. Найгарячіший період розпочнеться за тиждень-два.