Слалом між авто

Прямую однією з центральних вулиць Києва. Тільки-но відбулася розмова з начальником відділу нагляду за дотриманням законів про адміністративні правопорушення столичної прокуратури Владиславом Малишевим щодо місць для паркування та інших об’єктів дорожнього сервісу в нашому місті. Звичайно, говорили і про блокування коліс транспортних засобів. Моя хода нагадує мені спортивний слалом між автомобілями, що припаркувалися просто на тротуарі.

Раптом відчуваю несильний, але все ж удар у лікоть. Повертаю голову ліворуч – джип кольору недозрілої вишні  моститься на нешироку доріжку, що залишалася на тротуарі для пішоходів, і завмирає. Цей джип і зачепив мене дзеркалом, що виступає за межі корпусу. Прокручую в голові варіанти встановлення статус-кво. Підійти до дверей і сказати: «Ви ж зачепили мене… Обережніше треба». У салоні – парубійки. Пихаті, з поголеними потилицями. З «нових»…

Ну, причеплюся я до них. Вийде із машини один такий з розчепіреними  пальцями і запитає: «Чо, пацан, по фені ботаєш?» А потім ще доведе, що я з власної ініціативи вдарився в отой його джип. Та хай їм грець, вирішую, врешті-решт рука ж не болить.

Прямую далі, а внутрішній голос перепитує: а де ж їм паркуватися? Адже столиця, та й інші великі міста нашої країни, виявилися не готовими до різкого збільшення кількості автотранспортних засобів. Але ж здоровий глузд заперечує: «А тобі що до того? Знайшовся адвокат… Вони незабаром всіх нас, пішоходів, передавлять. І правильно роблять, що блокують їм колеса, хай хоч якісь гроші від штрафів до бюджету потраплять».

Але ж знову виступає внутрішній адвокат: «Півгодини тому тобі довели в прокуратурі, що рішення про блокування коліс скоріш емоційне, ніж правове».

 Що ж, поміркуймо: блокування не платною послугою, а встановленою відповідальністю за створення автомобільних заторів на вулицях та дорогах міста. А чим визначається встановлення відповідальності? Стаття 92 Конституції України трактує: законами України. Хто  ухвалює закони? Парламент держави. Саме він, відповідно  до  пункту 22 названої вище статті Конституції визначає засади цивільно-правової відпо-відальності за діяння, які є злочинами, адміністративними або дисциплінарними правопорушеннями. Не  ухвалювала Верховна Рада закону щодо блокування коліс. А тому, мабуть, «Київдорсервісу», який використовує спеціальні механічні пристрої для цього, слід ініціювати ухвалення парламентом відповідного законодавчого акту.  Щоб не знизували плечима водії: «Ми ж не замовляли таких «послуг»…

А поки… А поки один знайомий розповідає:

– Не встиг зупинитися, як зняли з мене 126 гривень. А де ж мені паркуватися біля ЦУМу, як ми з дружиною приїхали саме до ЦУМу?