На бюджетні кошти не розраховуйте

Перший український молодіжний трилер «Штольня» вийшов  на екрани кінотеатрів одразу тридцятьма копіями – зазвичай у такій кількості в Україні йдуть лише найпотужніші голлівудські блокбастери.

Молоді кінематографісти – продюсер Олексій Хорошко, режисер Любомир Кобильчук, компанія «Архаус Трафік» – витратили на зйомки фільму чотири мільйони гривень. Лише 800 тисяч із цієї суми їм обіцяло надати Міністерство культури і туризму України – ще в листопаді минулого року.

Грошей немає й досі. Тож «Артхаус Трафік» заявляє про «невиконання міністерством покладених на нього законодавством України функцій у галузі підтримки національної кінематографії». Торік на український кінематограф було виділено п’ятдесят мільйонів гривень, але більшу  частину цієї суми, запевняє директор «Артхаус Трафіку» Дмитро Іванов, було повернено до державного бюджету – як невикористані. Начальник департаменту кінематографії Міністерства культури і туризму Ярослав Голінський, який і відповідає за розподілення державних коштів, нещодавно у приватній бесіді сказав молодим кінематографістам: «Стрічка «Штольня» потрібна Україні, вона і мені сподобалася. Та все ж спробуйте профінансувати її самостійно».

Але, стверджують автори «Штольні», вони б не виносили проблему з невиконанням міністерством обіцянок на загал, якби держава не волала, що активно підтримує вітчизняний кінематограф та переймається  його відродженням.

 «Владці – погані продюсери, – каже Дмитро Іванов, – кінематографом у країні мають займатися професіонали». Його підтримує генеральний директор Асоціації кінопродюсерів України Дмитро Колесников: «Необхідно знищити систему держзамовлення у кіно, яка існує у нас ще з радянських часів, та будувати ринкові відносини – як у всьому цивілізованому світі».