UMC: Мобільний контроль якості

Минулого тижня наш кореспондент взяв участь у захопливій процедурі – роботі мобільної лабораторії UMC з контролю якості зв’язку. Ця поїздка дала нам можливість розібратися, як саме компанія слідкує за якістю роботи своєї мережі.

До цього моменту ми мали досить поверхове уявлення про те, що таке мобільні лабораторії стільникового оператора і чим саме вони займаються. Виявилося, що все досить просто, але разом з тим – ефективно. Біля офісу компанії на нас чекала мобільна лабораторія, що виявилася позашляховиком, обладнаним за останнім словом техніки. За його кермом був оператор вимірювального комплексу Василь Шандурський. Він пояснив журналістам суть роботи лабораторії – в автомобілі встановлене спеціальне обладнання та два мобільні телефони, що перебувають в режимі постійного з’єднання. Оброблені показники їхньої роботи виводяться на монітор ноутбука і дозволяють, пересуваючись містом, відслідковувати якість роботи мережі в будь-якому місці.

Після нетривалої підготовки Василь увімкнув обладнання і ми вирушили у поїздку. Оператор підключився до системи супутникового зв’язку GPS, щоб відслідковувати на карті маршрут, яким нам належало проїхати. Як виявилося, це робиться на випадок виявлення недоліків у роботі мережі – супутник фіксує точні координати виявленого проблемного місця.

– Сьогодні в Києві працює дві мобільні лабораторії UMC. Крім столиці й області, вони також перевіряють роботу мережі UMC у Житомирській, Чернігівській і Черкаській областях. Отож, ми постійно перебуваємо в роз’їздах. Загалом же по Україні таких мобільних екіпажів сім, – розповів Василь.

Мобільні лабораторії частіше їздять постійним маршрутом, щоб відслідковувати зміни в роботі мережі. У середньому вони проїжджають по 200 км на день. Найбільш активно тестується центр міста, де концентрація абонентів, що розмовляють, найвища, – він поділений на три сектори, якими постійно курсують лабораторії UMC. Зазвичай півдня фахівці знаходяться в дорозі, виявляючи «вузькі місця» у роботі мережі, а потім в офісі аналізують інформацію для усунення недоліків.

Лабораторія відслідковує ті параметри роботи мережі, які можна одержувати тільки в «полі», – відсоток обривів розмови, рівень покриття, якість розмовного каналу, рівень нахилу антен базових станцій, а також низку інших показників. Виявилося, що екіпаж також обслуговує запити абонентів, що надходять за номером 135, виїжджаючи на конкретні місця, щоб з’ясувати суть проблеми. А далі – справа за спеціальними сервісними та ремонтними службами компанії.

– Якщо у певному місці ми фіксуємо обрив розмови, швидше за все, це означає, що одна з базових станцій працює некоректно. Після цього ми одразу зв’язуємося з офісом для того, щоб наші техніки відкоригували її роботу. Відстеження обривів – один з головних напрямів нашої роботи. Хоча їхній рівень у мережі UMC сьогодні не перевищує 5% від загальної кількості дзвінків, – розповів нам оператор комплексу. Втім, подивитися на цей процес на практиці нам так і не вдалося. Для нашої поїздки ми вибрали довільний маршрут, щоб переконатися, що все по-чесному. А також подивитися, чи відрізняється якість зв’язку в різних районах міста. Але нічого екстремального або несподіваного цього дня у мережі UMC не відбувалося:  вона працювала напрочуд стабільно у всіх точках міста – і в центрі, і на Лівому березі. Це свідчить про те, що UMC зробила якість зв’язку головним пріоритетом своєї роботи і ми, абоненти, бачимо реальні результати.