Болеслав Андрушенко: «Обізнаність людей зменшить кількість проблем»

Перший заступник начальника Головного управління контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном міста Києва  Болеслав Андрушенко у розмові з кореспондентом розповідає про нагальні проблеми столиці та розмірковуває про можливі шляхи їх розв’язання.

– Пане Болеславе, які проблеми нині найгостріші для Києва?

– Гострою проблемою для столиці є житло. От якби у Києві будували будинки та здавали їх в оренду, це давало б додаткові кошти до бюджету міста та зробило б доступнішим житло для населення.  І не обов’язково будувати хмарочоси з великими квартирами. Молода сім’я погодиться і на невелике помешкання, де вона тимчасово жила б та платила за комунальні послуги. Головне, що таку квартиру не можна було б приватизувати. А що в нас діється нині? Нові квартири приватизують, як кажуть, на другий день. А про вдосконалення комунального обслуговування потрібно подбати. Скажімо, значною проблемою є вивезення сміття. Його мають не спалювати, не закопувати, а переробляти. Трапляється, що люди дозволяють собі вивозити машинами непотріб у лісосмуги, до водоймищ, навіть у парки.

– Чи вносили ви пропозиції щодо ухвалення такої законодавчої бази, яка допомогла б зрушити цю проблему?

– Законопроекти вже напрацьовано, але їх ще не ухвалили. Вважаю за потрібне створити певний державний орган, який буде контролювати і роботу ЖЕКів, і дії мешканців. Якщо господар сам руйнує стіни у своїй квартирі, то він же має за це відповідати або в суді, або адміністративно. Якщо ЖЕК не виконує своїх обов’язків, він також має бути підконтрольним.

– Чи часто до вас звертаються люди? З якими саме проблемами?

– Звертаються з різних питань. Одна з проблем – це житлове господарство. Люди просять зробити ремонт у квартирі, замінити сантехніку. Та приватизовані квартири – це вже їхня власність, господарями якої вони є. Власники на свій розсуд мають робити ремонт у квартирі.  Ми не можемо спрямовувати бюджетні кошти на розв’язання цих проблем. Буває і так, що кияни дещо необізнані у сфері житлово-комунального господарства, вони не знають, до кого звернутися з певною проблемою. Тому досить часто залишають її нерозв’язаною. Варто було б час від часу інформувати людей із найактуальніших питань сфери житлово-комунального господарства.

– Саме цим віднедавна займається «Житлово-Комунальна Інспекція Нашої України». Наскільки вона допомагає киянам?

– Так, «Житлово-Комунальна Інспекція» надає киянам юридичні консультації та різноманітну інформацію щодо сфери житлово-комунального господарства. Вона вивчає проблеми по районах столиці, визначає основні тенденції її та виступає з пропозиціями щодо їх розв’язання. Така своєрідна «швидка» допомога, яка, як підтверджує життя, запобігає багатьом негараздам галузі. Вважаю, що завдяки такій роботі у сфері житлово-комунального господарства проблем скоро поменшає.

– На вашу думку, які перспективи має «Інспекція»?

– Перспективи хороші. По-перше, дуже добре, що тепер кожен киянин буде юридично підкованим у сфері житлово-комунального господарства. А це, погодьтеся, дуже важливо. Тепер юридичну консультацію отримати досить дорого, не кожен громадянин матеріально спроможний. А, отримавши консультацію, людина обов’язково поділиться знаннями з родичами, друзями, колегами, сусідами. І через певний час у нас не буде таких питань, як, скажімо, що робити, коли холодні батареї або довго не вивозять сміття. По-друге, я знаю, що «Житлово-Комунальна Інспекція» знає проблеми кожного району, узагальнює їх у інформаційному бюлетені, який потім розповсюджує по всіх рівнях влади. Отже, кожен чиновник буде знати, які проблеми є масовими та потребують негайного розв’язання. Такий результат не може не обнадіювати.

Євгенія ЗЕЛЕНА