Вантажать навіть «Мерседеси»

Розв’язати проблему паркування покликана спеціально створена комунальна служба – «Київдорсервіс». Одначе зусиль її та столичної державтоінспекції явно не вистачає. Закуплені столичною владою евакуатори не справляються з величезною кількістю неправильно припаркованих авто. Тож використовують їх на найважливіших ділянках.

Зранку кілька евакуаторів працювали на Хрещатику, біля будинку мерії. Допоки екіпажі вантажили автомобілі водіїв, що ігнорують правила, там не було неправильно припаркованих машин. Наочний приклад, виходить, сприяє дотриманню правил дорожнього руху. Одначе тільки-но завантажені спецавтомобілі від’їхали, ситуація погіршилася. Навпроти КМДА відразу хвацько припаркувалося кілька авто. Увімкнувши аварійну сигналізацію, один із водіїв пішов, мабуть, у справах. Хвилин за 15 чоловік повернувся, швидко запустив двигун і поїхав. Зрозуміло, що ситуація була псевдоаварійною. Зроблено й зімітовано те лише для того, щоб від претензій «даїшника» відкараскатися.

Близько 15-ї години ми стали свідками роботи екіпажу евакуатора на Європейській площі – ріг Хрещатика й вулиці Трьохсвятительської. За 15 хвилин сріблясто-зеленого «Опеля», дбайливо обплутаного ланцюгами й тросами, було завантажено на платформу. Його власник має сплатити 159 гривень.

– Транспортуємо автомобіль на вулицю Молодогвардійську, що поблизу Севастопольської площі, – пояснює один із членів екіпажу евакуатора. – Якщо водій не з’явиться зараз, то вартість із доставкою авто на спецмайданчик збільшиться до 240-250 гривень. Загалом за робочий день ми відвозимо 5-6 авто. На Хрещатику зазвичай працює 6 спецавтомобілів.

Яке авто везти, за великим рахунком, працівникам «Київдорсервісу» все одно. Стверджують, що за їх сприяння на спецмайданчику опинялися авто з номерами модних серій ВР та МІ. За необхідності можна завантажити навіть мікроавтобус. Щоправда, кілька обмежень є. Необхідна умова – авто має бути закритим, щоб потім не виникло претензій до працівників «Київдорсервісу». Ширина колеса авто не має перевищувати ширини спеціальних захватів, за допомогою яких авто-арештант вантажиться на платформу. Серед клієнтів – водії з різним соціальним статусом й автомобілями різного ступеня престижності.

– Попередній рейс ми виконали разом з «Мерседесом», вартість якого в столичних автосалонах просто астрономічна, – веде далі водій евакуатора. – Сьогодні ж намагалися відвезти на штрафмайданчик неправильно припарковану «Таврію», але її водій прибіг, коли ми ще не поїхали. Бідкався, що оплатити такі послуги йому нічим. Умовляв його не карати, тож поступились. Легковик вивантажили.

У годину пік ситуація ускладнилася – аби проїхати Бессарабський квартал, необхідно витратити близько 20 хвилин. Особливо «дошкуляють» авто, що стоять уздовж Хрещатика на відрізку від вулиці Богдана Хмельницького до бульвару Тараса Шевченка. Кілька співробітників ДАІ уважно слідкують за ситуацією на дорозі.

– Найчастіше причиною заторів у Бессарабському кварталі є неправильно припарковані авто як тут, так і навколо торговельно-розважального комплексу «Мандарин-плаза», – каже правоохоронець. – Дорога вузька – усього дві смуги, а рух інтенсивний.

Деякі автомобілісти в Бессарабському кварталі паркуються й у два ряди, що категорично заборонено правилами дорожнього руху.

– Після появи евакуаторів ситуація особливо не змінилася, хоча й поліпшилася, – веде далі міліціонер. – Евакуація авто створила лише психологічний ефект, але спецмашин катастрофічно не вистачає. За зміну можу евакуювати 5-10 машин, пік роботи спецавтомобілів припадає на період з 11 до 15 години.

Поблизу Бессарабського кварталу – три паркувальні майданчики. Знайти місце на двох із них, комунальних, – справа марна, а перебування авто на третьому обійдеться у 8 гривень за годину. Розкошелитись на таку суму не багато охочих.