Штраф дисциплінує

Вийшов із підземного переходу на станції метро «Театральна» і одразу став свідком «крутої» розмови: розлючений водій іномарки, розмахуючи руками, загрожував трьом хлопцям у куртках із написами КП «Київдорсервіс». Виявилося, що шикарну машину тільки-но заблокували, бо її власник зупинився в межах дії знака «Зупинку заборонено» і пішов у своїх справах. Машина без хазяїна стояла вже півтори години.

Хлопці спокійно роз’яснили водієві, що він порушив правила, тому машину заблоковано згідно з рішенням Київради. Розмова стала спокійнішою і вже виникло питання, як зняти блокиратор. Довелося діставати гаманець…

Таких знерухомлених авто на вулиці Богдана Хмельницького я нарахував п’ять. І почав розпитувати Петра (так він назвався) – одного із співробітників «Київдорсервіса».

– Що являє собою блокіратор?

– Пристрій із товстої сталі встановлюють на диск колеса, і машина не може рухатися, бо інакше буде пошкоджено крило. Зняти його самостійно чи зламати фомкою практично неможливо – блокіратор замикається на спеціальний ключ.

– Вам дають конкретне завдання чи план, скільки машин заблокувати?

– Наше завдання – звільнити конкретну вулицю від автомобілів, що неправильно припаркувалися.

– Що вже вдалося зробити?


– На Пушкінській є лікарня, в’їзд до якої через арку в двір. Водії постійно паркуються перед тою аркою і заважають в’їжджати кареті швидкої допомоги. До нас неодноразово виходив головний лікар і просив зробити щось. Дуже часто паркуються перед в’їздами до дворів. Нам уже вдалося привчити водіїв до порядку на Пушкінській, частково Прорізній, Леонтовича. Нині боремося з порушниками правил дорожнього руху на вулиці Богдана Хмельницького. Адже, як правило, свої машини в заборонених місцях ставлять одні й ті ж водії. Один раз його покараєш – він уже починає звертати увагу на заборонні знаки.

– Чи дійде черга до машин на тротуарах?

– Цього я не можу сказати – це питання до керівництва. Ми звільняємо лише проїжджу частину. Щодо тротуарів, то на них паркувати авто можна лише, якщо від нього до стіни будинку не менш ніж два метри.

– А бувало таке, що вас намагалися побити?

– Звичайно, такі спроби були. Але ж я не один тут, ми працюємо бригадою і завжди перебуваємо в полі зору один одного. Тож швидко приходимо на допомогу товаришеві.

– Хто найбільше галасує?

– Що серйозніший документ – то більше обурення.

– Серйозний документ – це що? Номери із серією ОО – «особливо оборзілі»?

– Не обов’язково. Зараз «нейтральні» номери можуть мати і міліція, й СБУ, і «крутелики», які пальці віялом тримають.

– І що, ви не звертаєте на них уваги?

– Для нас немає значення, хто неправильно паркується – «Запорожець» чи броньований «Мерседес». Критерій один для всіх – не можна ставити машину там, де заборонено стоянку чи зупинку. Якщо машина стоїть годину чи дві – ставимо блокіратор. А потім викликаємо евакуатор. Не знайшовши машину, власник телефонує 02, черговий повідомляє, де перебуває авто.

– І що тоді робити водієві?

– Ми йому під «двірника» листівку підсовуємо – у ній сказано, куди звертатися. Там телефони диспетчера і мобільний – когось із нашої бригади. Ми підходимо і розблоковуємо колесо. Це коштує 125 гривень.