2 грудня 2005 року, п'ятниця №226 (17637) останнiй номер RSS
Головна КИЇВ ГРОМАДА ПОДРОБИЦІ СЛОВО ЖИТТЯ-БУТТЯ СПОРТ

 ПОДРОБИЦІ
02.12.2005

...І житло для двірників
Про реформу, жеки та плату за воду

Під час прямого ефіру на радіостанції «Голос Києва» начальник Головного управління житлового господарства Віктор Вакараш заявив, що не всі керівники столичних житлово-комунальних організацій сумлінно виконують свої обов’язки.  А негативну оцінку діяльності влади кияни виставляють через те, що отримують неякісні комунальні послуги. Саме тому управління розіслало до районних адміністрацій звернення з проханням притягнути до відповідальності керівників жеків за байдуже ставлення до виконання своїх обов’язків.

Розмова точилася навколо реформи житлово-комунального господарства. Наша газета докладно писала про потребу її проведення і позитивні моменти реформування. Проте із трьох етапів втілення програми нині розпочався лише перший, організаційний. Кожна районна адміністрація, комунальні підприємства – утримувачі житлового фонду – відпрацьовують основні напрями реформування. На другому етапі визначатимуть власників житлових будинків. І вже під час третього житловий фонд і комунальна сфера будуть приведені до вимог сучасності. Все має завершитися до 2010 року.

– У бюджеті Києва наступного року передбачаються значні кошти для виконання програми реформування, – зазначив пан Вакараш. – Передусім заплановано замінити і модернізувати велику кількість ліфтів. Понад 10 млн. грн. піде на заміну газових та електроплит, газових колонок. Цього року замінимо 10177 газових плит, 4 тисячі електроплит і 400 колонок. Житлово-комунальні організації будуватимуть житло для двірників, адже на сьогодні майже із 16-тисячного колективу двірників 4600 перебувають на квартобліку.

– Чи існуватимуть у майбутньому жеки? – запитали Віктора Вакараша.

– У програмі реформування не йдеться про їх ліквідацію. У ній зазначено, що має бути замовник на житлово-комунальні послуги та їх виконавець. Щоб людина знала, до кого конкретно їй звертатися з того чи того приводу. Нині, приміром, якщо в кімнаті холодні батареї, то мешканець ходить по інстанціях, починаючи ледь не від президента до начальника жеку. А цю проблему розв’язує один слюсар. Проте, якщо людина звернулася, а їй кажуть, що немає слюсаря чи якогось ключа, – чи захоче відвідувач ще раз мати справу з такою структурою. Отже, йдеться про створення компанії, яка надавала б якісні послуги. Об’єднання співвласників багатоквартирних будинків самостійно визначатиме, з ким укладати угоди на отримання послуги.

Щодо жеків, то це структура, яка має змогу надавати такі житлово-комунальні послуги. Усе залежить від того, хто очолює її, як ставиться до своїх обов’язків і яким чином контролюється якість виконання роботи.

– Для втілення реформи потрібно зняти тягар із наших УЖГ, які сплачують «Київенерго» і «Київводоканалу». Власники квартир мають напряму укладати угоди з ними – тоді жеки виконуватимуть покладенні на них обов’язки, – висловив свою думку радіослухач Петро.

– Відповідно до законів про житлово-комунальні послуги, теплоенергетику та правових актів ці угоди справді мають укладатися напряму. Є відповідні проекти рішень Київради. Щодо непритаманних для жеків напрямів діяльності, то це, наприклад, робота із населенням у вечірній час чи із дітьми, прописка, призов в армію. Якщо це такі ж послуги, то жекам мають за них платити організації, які замовляють.

– Як діє у столиці експериментальна система «Спрут» щодо відключення води боржникам?

– Вона ефективна і перспективна. Енергетики розповідають, що коли їхня машина під’їжджає до будинку, боржники намагаються одразу заплатити. У Донецьку відпрацьовано систему «Таракан», яка перекриває водовідведення. Це впливає на мешканців набагато краще, ніж перекриття подачі води. Адже воду можна взяти в сусідів, аби помити руки чи зварити борщ, а якщо немає куди зливати, то сусіди навряд чи пускатимуть до свого туалету.

– Не зрозуміло, як розраховують плату за комунальні послуги, зокрема за воду. З мене беруть плату з розрахунку 11 кубометрів на людину, – скаржиться слухач з Оболоні.

– Як правило, майже в кожному будинку встановлено лічильники на гарячу і холодну воду. За їх показниками за кількістю мешканців розраховують витрати води. У мене також за останній місяць вийшло 11 кубометрів, – поскаржився слухач з Оболоні. Чому так відбувається? На сьогодні офіційно у Києві проживає 2,3 мільйона зареєстрованих громадян, а фактично – близько 3,5. У кожному будинку є квартири, які використовують під офіси. Коли реєструють офіс, вони декларуть, що там працює два працівники, а фактично – 20-30. По друге, у квартирі зареєстровано дві людини, а проживає вісім. Коли жек ділить показники лічильника на зареєстрованих мешканців, то виходить на кожного по 300 літрів щодня, тобто нібито ви щодня приймаєте ванну.

– Що робити, якщо жек не реагує на якусь заявку мешканців?

– У Головному управлінні житлового господарства є централізована диспетчерська, до якої можна звернутися. Її телефони працюють цілодобово, – 234-20-95 і 234-20-35.

Кирило Прокопович Касаткін


02.12.2005   Наша «газова» відповідь Росії. За справу береться приватний капітал


02.12.2005   Перемога у Берліні.




Статтi


Номери газети


Вакансiї


Контакти


Питання






© Вільна група "Як справи - Київ".

У разi використання матерiалiв сайту,
посилання на "Як справи - Київ" обов'язкове.