...І житло для двірників

Під час прямого ефіру на радіостанції «Голос Києва» начальник Головного управління житлового господарства Віктор Вакараш заявив, що не всі керівники столичних житлово-комунальних організацій сумлінно виконують свої обов’язки.  А негативну оцінку діяльності влади кияни виставляють через те, що отримують неякісні комунальні послуги. Саме тому управління розіслало до районних адміністрацій звернення з проханням притягнути до відповідальності керівників жеків за байдуже ставлення до виконання своїх обов’язків.

Розмова точилася навколо реформи житлово-комунального господарства. Наша газета докладно писала про потребу її проведення і позитивні моменти реформування. Проте із трьох етапів втілення програми нині розпочався лише перший, організаційний. Кожна районна адміністрація, комунальні підприємства – утримувачі житлового фонду – відпрацьовують основні напрями реформування. На другому етапі визначатимуть власників житлових будинків. І вже під час третього житловий фонд і комунальна сфера будуть приведені до вимог сучасності. Все має завершитися до 2010 року.

– У бюджеті Києва наступного року передбачаються значні кошти для виконання програми реформування, – зазначив пан Вакараш. – Передусім заплановано замінити і модернізувати велику кількість ліфтів. Понад 10 млн. грн. піде на заміну газових та електроплит, газових колонок. Цього року замінимо 10177 газових плит, 4 тисячі електроплит і 400 колонок. Житлово-комунальні організації будуватимуть житло для двірників, адже на сьогодні майже із 16-тисячного колективу двірників 4600 перебувають на квартобліку.

– Чи існуватимуть у майбутньому жеки? – запитали Віктора Вакараша.

– У програмі реформування не йдеться про їх ліквідацію. У ній зазначено, що має бути замовник на житлово-комунальні послуги та їх виконавець. Щоб людина знала, до кого конкретно їй звертатися з того чи того приводу. Нині, приміром, якщо в кімнаті холодні батареї, то мешканець ходить по інстанціях, починаючи ледь не від президента до начальника жеку. А цю проблему розв’язує один слюсар. Проте, якщо людина звернулася, а їй кажуть, що немає слюсаря чи якогось ключа, – чи захоче відвідувач ще раз мати справу з такою структурою. Отже, йдеться про створення компанії, яка надавала б якісні послуги. Об’єднання співвласників багатоквартирних будинків самостійно визначатиме, з ким укладати угоди на отримання послуги.

Щодо жеків, то це структура, яка має змогу надавати такі житлово-комунальні послуги. Усе залежить від того, хто очолює її, як ставиться до своїх обов’язків і яким чином контролюється якість виконання роботи.

– Для втілення реформи потрібно зняти тягар із наших УЖГ, які сплачують «Київенерго» і «Київводоканалу». Власники квартир мають напряму укладати угоди з ними – тоді жеки виконуватимуть покладенні на них обов’язки, – висловив свою думку радіослухач Петро.

– Відповідно до законів про житлово-комунальні послуги, теплоенергетику та правових актів ці угоди справді мають укладатися напряму. Є відповідні проекти рішень Київради. Щодо непритаманних для жеків напрямів діяльності, то це, наприклад, робота із населенням у вечірній час чи із дітьми, прописка, призов в армію. Якщо це такі ж послуги, то жекам мають за них платити організації, які замовляють.

– Як діє у столиці експериментальна система «Спрут» щодо відключення води боржникам?

– Вона ефективна і перспективна. Енергетики розповідають, що коли їхня машина під’їжджає до будинку, боржники намагаються одразу заплатити. У Донецьку відпрацьовано систему «Таракан», яка перекриває водовідведення. Це впливає на мешканців набагато краще, ніж перекриття подачі води. Адже воду можна взяти в сусідів, аби помити руки чи зварити борщ, а якщо немає куди зливати, то сусіди навряд чи пускатимуть до свого туалету.

– Не зрозуміло, як розраховують плату за комунальні послуги, зокрема за воду. З мене беруть плату з розрахунку 11 кубометрів на людину, – скаржиться слухач з Оболоні.

– Як правило, майже в кожному будинку встановлено лічильники на гарячу і холодну воду. За їх показниками за кількістю мешканців розраховують витрати води. У мене також за останній місяць вийшло 11 кубометрів, – поскаржився слухач з Оболоні. Чому так відбувається? На сьогодні офіційно у Києві проживає 2,3 мільйона зареєстрованих громадян, а фактично – близько 3,5. У кожному будинку є квартири, які використовують під офіси. Коли реєструють офіс, вони декларуть, що там працює два працівники, а фактично – 20-30. По друге, у квартирі зареєстровано дві людини, а проживає вісім. Коли жек ділить показники лічильника на зареєстрованих мешканців, то виходить на кожного по 300 літрів щодня, тобто нібито ви щодня приймаєте ванну.

– Що робити, якщо жек не реагує на якусь заявку мешканців?

– У Головному управлінні житлового господарства є централізована диспетчерська, до якої можна звернутися. Її телефони працюють цілодобово, – 234-20-95 і 234-20-35.