Ми, виявляється, не ликом шиті

Ще донедавна наші прилавки були завалені товарами імпортного виробництва, до того ж не найвищого гатунку. Такий собі китайсько-турецький ширвжиток, доступний за ціною, але сумнівної якості. Нині ж і ми маємо чим похвалитися: вітчизняні товаровиробники тішать споживачів смачними продуктами, всіляким крамом, який не сором одягнути, взути, чи у хаті поставити.

Українську марку деінде знають за кордоном і із задоволенням купують наші товари. Скажімо, лідер у виробництві пива, мінеральної води, слабоалкогольних, безалкогольних напоїв «Оболонь» успішно експортує свою продукцію до Європи та Америки. І шпалери чудові навчилися українці виробляти. Дніпропетровці постачають свою продукцію у 15 провідних країн світу. Обидва підприємства визнані абсолютними переможцями Всеукраїнського конкурсу якості «Чемпіон чемпіонів із якості 10-річчя» (1996 – 2005 р.). Їх щиро вшановували на недавньому XIV Міжнародному форумі «Дні якості у Києві-2005», який є найпрестижнішим загальнонаціональним заходом з якості в Україні. Цьогорічний девіз його: «Якість у Європі: інновації та трансформації – шлях до сталого розвитку».

До столиці з’їхалися керівники провідних підприємств країни, бізнесових структур, фахівці з екології, маркетингу, науковці, які мають намір і надалі завойовувати місця на вітчизняному, європейських ринках. Адже Україна стоїть на порозі СОТ, а там складно конкурувати, маючи низькопробні товари.
– За кілька років ми повинні зробити те, що Європа робила упродовж десятка літ, – наголосив, відкриваючи форум, Петро Калита, президент Української асоціації якості, член ради Європейської організації якості. – І щонайперше, підвищити конкурентоспроможність усієї економіки. Доброякість – це брама у майбутнє. Ми начебто успішно перейшли від дефіцитного ринку до насиченого. Однак 40, а то й 70 відсотків товарів не відповідають високим світовим стандартам. Аби успішно конкурувати із країнами світу, треба виготовляти такий національний продукт, який за всіма параметрами буде вищим від світових стандартів. Тому варто усвідомлювати, що наш шлях у Європу буде складним.

І дуже приємно, що наразі в Україні є такі конкурентоспроможні товари, які можуть посунути імпортні зразки. Підтвердженням цього став X Національний конкурс з якості. З-поміж його лауреатів – столичний приватний ВНЗ «Європейський університет». Йому також вручили сертифікат визнання досконалості в Європі. Такої ж нагороди удостоївся Криворізький гірничо-металургійний комбінат «Криворіжсталь». Київську марку якості тримає впродовж кількох років ВАТ «Фармак», яке визнане переможцем у номінації «Постійне навчання, інновації та вдосконалення».

Визначала переможців вельми представницька комісія на чолі із секретарем РНБОУ Анатолієм Кінахом. Вручаючи нагороди, він відзначив, що високоякісний валовий продукт – це імідж держави. Зростання його сприятиме підвищенню авторитету України у світі. Ми маємо формувати таку національну еліту, яка б національні ідеї ставила вище за особисті.

Із найкращими зразками національного товару можна було ознайомитися на виставці у Торгово-промисловій палаті. Хочеться вірити, що український знак якості поширюватиметься дедалі більше по країні і у світі.