Троєщинський ринок: будні й свята

Певно, небагато лишилося киян, які б ніколи не відвідували Троєщинський ринок. За десять років свого існування він спромігся стати чи не найвідомішим у столиці. Як і його побратим у Хмельницькому, зажив слави він і за межами столиці – своїм дешевим і високоякісним крамом. Тож у вихідні вирішила навідатися сюди і я, дізнатися, чим живе ринок тепер, які в нього проблеми і перспективи.

– Нині наш ринок кожні вихідні відвідує близько 30 тисяч покупців, – каже перший заступник директора ТОВ «Ринок-1» Сергій Алісіменко. – На території, яка вже сягнула 5,6 гектара, – близько 5 тисяч робочих місць: 19 магазинів, 1500 торгових палаток та індивідуальних місць, 704 торговельні контейнери, 26 складських приміщень, 74 кіоски, 2600 торгових місць та 5 кафе. А всього на підприємстві трудиться близько 15 тисяч осіб.

Додам до сказаного, що Троєщинський ринок нині має доволі складну інфраструктуру. Нові фінансові вкладення дозволили не лише збільшити кількість робочих місць, а й покращити умови праці підприємців. Заасфальтовано територію площею 3,82 гектара, збудовано контейнерний майданчик, упорядковано – приринковий, облаштовано під’їздні шляхи та автобусні зупинки з боку вулиці Крайньої. По всій території змонтовано зовнішнє освітлення, встановлено протипожежну сигналізацію в усіх орендованих приміщеннях, побудовано вольєри для собак-охоронців, з усіх боків ринок огороджено залізобетонними панелями, поліпшено санітарний стан.

– Наслідком популярності нашого ринку є й той факт, що повз нього прокладено численні маршрути громадського транспорту, – веде далі Сергій Алісіменко. – Понад 40 маршрутів з’єднують ринок із майже всіма станціями столичного метрополітену, залізничними та автобусними вокзалами. Зрозуміло, що таке скупчення людей потребує особливої пильності, тому нині суттєво поліпшено охорону ринку й контроль за громадським порядком. Питання безпеки відвідувачів і підприємців для нас залишається актуальним. Для виконання цих важливих завдань професійні охоронці та співробітники міліції працюють цілодобово. Піклуючись про безпеку, адміністрація власним коштом встановила розділювальний відбійник уздовж проїжджої частини на вулиці Електротехнічній. Заасфальтували також майданчик для розвороту транспорту та висадки пасажирів, посприяли в ремонті світлофора.

Продовжується модернізація та поліпшення умов роботи підприємців. Адже їм щоденно доводиться працювати за будь-якої погоди. Між багатьма рядами над проходами встановлено перекриття. Тож тепер ні продавцям, ні відвідувачам дощ не страшний – можна спокійно вибирати необхідну річ, не ховаючись під парасолею. У перспективі такі умови торгівлі буде створено на всьому ринку.

– Після торішнього вибуху на території ринку містом поширилися неймовірні чутки, – продовжує пан Сергій. – Дехто стверджував навіть, що ринок закриють. Одначе ми не лише працюємо, а й дбаємо про майбутнє. Враховуючи масштаби нашого підприємства, його закриття могло б обернутися, як мінімум, соціальною катастрофою в Деснянському районі. Адже ТОВ «Ринок-1» – найбільший платник податків в Україні серед таких підприємств. Тільки за 2004-й та неповний 2005 роки до державного бюджету перераховано близько 30 мільйонів гривень. А внесок нашого ринку до столичного бюджету – 13 відсотків ринкового збору, що надходить від усіх ринків Києва, яких понад 200.

За останній час на ринку зросла лише вартість оплати камер схову. Втім, необхідність у тих камерах скоро відпаде – нині проводиться заміна старих торгових палаток на металеві кіоски, де можна водночас товар і зберігати. Підприємцям не доводитиметься щоденно витрачати час на розкладання товару та перевезення його зі складського приміщення. Крам залишатиметься в зачиненому кіоску під надійною охороною. Адміністрація ринку планує встановити й додаткове освітлення, що дозволить подовжити графік роботи ринку.


– Змінюється ринок і зовні, – веде далі Сергій Алісіменко. – З’явилася нова неонова вивіска над центральним входом. Найближчим часом тут розпочне роботу універсальне довідкове бюро, де відвідувачі зможуть отримати інформацію про те, де можна придбати необхідну річ. Планується в цьому році змінити фасад ринку й з боку вулиці Братиславської. Замість асфальту біля магазинчиків та кіосків буде облаштовано зелені газони та квітники зі стежечками до торгових місць. Біля входу до кожного кіоску ростиме справжня ялинка. Як бачите, ми прагнемо створити справді цивілізовані умови, де було б зручно і для підприємців, і для відвідувачів.

На жаль, нинішні умови не сприяють подальшому розвитку ринків в Україні. У першу чергу, – через відсутність законодавчої бази, що сприяла б нормальній діяльності ринків. Через те ж саме потерпають та відчувають себе незахищеними й дрібні підприємці. А хто краще знає проблеми цієї галузі економіки, як не практичні працівники? З-поміж них – і Сергій Алісіменко, котрий не лише один із керівників ТОВ «Ринок-1», а й очолює районну молодіжну організацію Народної партії України. Тож невипадково районний осередок цієї партії висунув кандидатуру пана Сергія до партійного списку по виборах у Київраду. Таку ідею партійного осередку підтримали і збори підприємців ринку.

– Протягом невеликого часу існування нашого об’єднання, – розповідає Сергій Алісіменко, – удалося відновити роботу двох спортивних клубів, що колись працювали при жеках. Тепер близько 100 мешканців району мають можливість безплатно займатися в секціях боксу та кікбоксингу. Під керівництвом триразового чемпіона світу Олександра Філоненка один із трьох вихованців клубу, які брали участь в останньому чемпіонаті України з кікбоксингу, став переможцем змагань. Нині формується збірна країни на чемпіонат світу в Угорщині, тож представник нашого клубу має всі підстави випробувати себе на міжнародній арені.

Для популяризації здорового способу життя, фізичного та духовного розвитку серед школярів заплановано показові виступи членів клубу кікбоксерів у загальноосвітніх закладах району. У такий спосіб молоді політики та досвідчені тренери намагаються вирішити проблему зайнятості підлітків Деснянського району – спортивні секції доступні всім, єдине, що потрібно – бажання.

Але громадсько-політична робота – це для Сергія Алісіменка – не самоціль. Він лише прагне випробувати себе і в цій царині, більше дізнатися про потреби та запити киян.

Наприкінці нашої розмови пан Сергій зауважив:

– Звісно, кінцеве завдання керівництва «Ринку-1» – створення потужного й сучасного торговельного центру. Але воно потребує поступових і розумних перетворень. Адже разом із торговельним центром має виростати і відвідувач. Це своєрідний взаємозв’язок, який дуже легко руйнується радикальними змінами, навіть якщо вони, задавалося б, на краще.