Боротьба за… споживачів

Правду кажуть, що там, де два українці – три гетьмани. За булаву борються, що характерно, не лише в політиці, але й сидячи на інших владних щаблях. Підтвердженням цього стала суперечка між нинішнім керівництвом Держспоживстандарту, очолюваним Миколою Негричем, та його опонентами із Всеукраїнської громадської організації «Союз споживачів».

На заявленій прес-конференції останніх мали представляти народний депутат України, член позафракційного парламентського об’єднання «Захист споживачів» Юрій Кармазін та його колеги по парламенту Василь Надрага, Віктор Мироненко, Дмитро Степанюк. Насправді ж з’явився лише пан Степанюк і, щонайперше, звинуватив нинішнє керівництво Держспоживстандарту в корупції та зловживанні службовим становищем. Унаслідок чого начебто незаконно було ліквідовано Головне Київське міське управління в справах захисту прав споживачів (натомість з’явився Департамент у справах захисту прав споживачів. – Авт.). Парламентарій наголосив, що Микола Негрич призначав на посади своїх людей без погодження кандидатур із головами облдержадміністрацій. Чимало висококваліфікованих спеціалістів із науковими ступенями було звільнено з роботи.

«Микола Негрич закупив дорогі іномарки, що дуже розкішно для посадовців, – наголосив пан Степанюк. – А також має численну охорону, що не передбачено законом». Одним словом, претензій було висловлено чимало.

Керівник Київського обласного управління із захисту прав споживачів Олег Дунаєвський зачитав протест прокурора столиці про незаконне реформування міського управління в департамент із вимогою: скасувати наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 05.07.2005 р. №165 «Про реорганізацію Головного Київського міського управління у справах захисту прав споживачів як такий, що суперечить закону».

Аби зрозуміти, на чиєму ж боці правда, я звернулася до директора столичного департаменту Олександра Никитюка. Спілкувалася на вулиці, бо, як він зауважив, на прес-конференцію його не пустили. І даремно. Адже журналістам цікаво знати й думку опонента. Ось що сказав пан Никитюк: «Для мене дивно, чому комусь хочеться, аби департамент був нелегітимним. Якщо взяти результативність нашої діяльності, то цифри промовисті: вона зросла в 14 разів, а по деяких показниках – у 28. Ми по-справжньому захищаємо наших споживачів у судах, розглянуто 711 тисяч подань громадян щодо повернення їм коштів за неякісний товар чи послуги. А назва організації не відіграє ніякої ролі».

Ось так ми дійшли до того, що за нас, споживачів, починають боротися і змагатися, хто краще захистить. Як на мене, то начебто непогано, хай захищають з обох боків і ті, і ті, лише б ефективність такого захисту була відчутною.