Маніпуляції «лікують» заборонами

Законодавство про вибори до парламенту, яке з такими потугами ухвалила Верховна Рада, виявилося не дуже-то й досконалим. Особливо невизначеною видається доля засобів масової інформації, оскільки наразі їм більше забороняють, аніж дозволяють. Цій проблемі й присвятили круглий стіл «Правові аспекти діяльності ЗМІ під час парламентських виборів 2006».

Річ у тім, що стаття 68 закону забороняє висловлювати оціночні судження щодо партії-кандидата та її передвиборної програми. Санкції за порушення дуже жорсткі – аж до тимчасового припинення діяльності ЗМІ. Журналістка Діана Дуцик стверджує, що українська журналістика швидше тяжіє до публіцистики й аналітики, а не до «сухих» новин, як, приміром, у США. А яка ж аналітика без оцінок?

 Можуть виникнути проблеми і під час мовлення в прямому ефірі теле- й радіокомпаній. Не будуть же ведучі затикати рота політикам. Або як бути з особами, які на час інтерв’ю ще не зареєструвалися як кандидати, а зробили це, наприклад, наступного дня? Тоді стаття, яка вийде, автоматично стає агітаційною.

Обмеження в документі співавтор закону, депутат Юрій Ключковський пояснює прагненням уникнути порушень, яких було чимало під час минулих виборів. Тоді суди просто не могли притягнути винних до відповідальності через прогалини в законодавстві.

Незважаючи на це, законодавство таки зазнає змін. Президент Віктор Ющенко й голова Нацради з питань телебачення й радіомовлення Віталій Шевченко визнали його недосконалим. Тому у Верховній Раді сформовано робочу групу, яка виправлятиме помилки.