Знову жінка і… яблуко

У Музеї-майстерні Івана Кавалерідзе розгорнуто виставку чернівецького скульптора Івана Салевича, відомого широкому загалу як автор надгробка Назарію Яремчуку. Майстер монументальної та станкової скульптури, інсталяції та графіки так облаштував виставку, щоб гармонійно поєднувалася скульптура і живопис.

Оригінальним став центр виставкової зали, де розміщено скульптуру «Народження Венери» та підвішене яблуко. Звичайно ж, нас зацікавило поєднання біблійних та античних мотивів, тому ми не втрималися від запитання до скульптора. Але, як з’ясувалося, це поєднання «продиктовано» лише дизайном виставкової зали, а тому не містить ніякого глибинного (філософського чи релігійного) сенсу. А підвішене на нитці яблуко ніби доповнює скульптуру, утворюючи вісь експозиції. Розчаровані інтелектуально, ми все ж таки залишилися вдоволені естетично (гарно!).

Виставку можна означити одним словом – інтим. Це напрошується при спогляданні скульптури оголеної жінки та яблука над нею (чоловіки зрідка потрапляють у поле зору скульптора). Органічне поєднання двох спокус автор подає у найрізноманітніших варіантах.

Відвідувачі-жінки дуже дякували скульптору за увагу до прекрасної статі, а чоловіки скупість у компліментах компенсували пильною увагою до жіночих фігур.