В особливому режимі

Для того, щоб в осінньо-зимовий період киянам було зручно користуватися громадським транспортом, багатьом управлінням столичної влади слід добре попрацювати. Адже зима – це не лише збільшення пасажиропотоку, а й додаткова потреба ресурсів – і трудових, і технічних. Однак транспортники запевняють, що перезимують не гірше, ніж у попередні роки: поновлюватимуть та поповнюватимуть рухомий склад, слідкуватимуть за якістю перевезень, а сніг і дощ не стануть на заваді. Хоча легше сказати, ніж зробити…

Замість «лисої гуми»


Про те, що підготовка до зими триває не лише на папері, запевнив начальник Головного управління транспорту, зв’язку та інформатизації Іван Шпильовий. Він розповів, що столиця вже придбала понад 1,5 тисячі коліс, аби «перевзути транспорт у зимові чоботи». Адже всі знають, що «лиса гума» взимку дуже небезпечна. «Підготовка транспорту до морозів передбачає і перевірку акумуляторного господарства. Із ним усе в порядку – навіть за низьких температур техніка заводитиметься своєчасно, – пояснив Іван Федорович. – Уже закупили й понад 10 тонн «незамерзаючої» речовини – тосолу». Поза увагою не залишилася й контактна мережа столиці – де потрібно, її полагодили, аби взимку не обірвалася від снігу.

Аварійних споруд уже немає

Про специфіку підготовки транспорту до зими розповів генеральний директор КП «Київпастранс» Микола Ламбуцький: «Вона складається з кількох напрямів: підготовка виробничих площ, рухомого складу, підсилення кадрового потенціалу – створення привабливіших умов для працівників». Він також запевнив, що цього року «Київпастранс» уперше довів до ладу всі аварійні споруди – їх відремонтовано. Щодо рухомого складу, то пан Ламбуцький зауважив, що до кінця цього року передбачено вивести на маршрути 60 нових автобусів великої і 120 малої місткості, а також придбати ще 80 великих автобусів і 30 малих. «Можливо, що підпишемо контракт на постачання ще 50 10-метрових автобусів середньої місткості. Тож цієї зими якість транспорту буде істотно кращою, – наголосив він. – Щодо тролейбусів, то цьогоріч їх отримали 26, до кінця зими очікуємо поповнення ще на 78».

«Трамвайна проблема»

Окремої уваги заслуговує трамвай. Проблемою й надалі залишається рухомий склад та колії, для заміни яких знадобляться мільярди гривень. Міська ж програма передбачає оновлення 70 вагонів. «Але темпи дуже повільні, і нині їх відремонтовано лише 15, – зазначив пан Ламбуцький. – А снігоприбиральної техніки протягом останніх 30 років зовсім не купували!».

Що більше – то краще?

Генеральний директор КП «Київпастрансу» зазначає, що чітко окреслюється й така тенденція: що якісніший громадський транспорт, він стає популярнішим, привабливішим і вигіднішим для киян, порівняно з маршрутками. Можна спрогнозувати, що після такого якісного поповнення парку взимку зросте й кількість пасажирів, охочих ним користуватися, переконаний пан Ламбуцький. Очевидно, треба передбачити, що можуть виникнути проблеми з поточним ремонтом.