Покупець завжди правий

Кілька місяців підприємці, які окупували підземні переходи біля станцій столичного метрополітену, пікетували мерію. Вони вимагали повернення під землю, звідки міська влада їх «попросила». Численні перемовини з торговцями, які вважають себе безвинно ображеними, не переконали їх зайняти місця на ринках.

Такий погляд на ситуацію підприємців. А що думають із цього приводу пасажири метрополітену, заради безпеки котрих виселили базари з підземних переходів? Науково-аналітичний центр соціологічних досліджень «Громадська думка» поцікавився в киян, як вони ставляться до торгівлі на станціях метро та в підземних переходах. За два дні опитали 1200 осіб за квотною вибіркою, що за соціально-демократичною характеристикою відповідає структурі населення. За статистикою, похибка вибірки не перевищує 2,3 відсотка.

Шестеро із десяти опитаних (62 відсотки) ставляться до підземної торгівлі негативно. Із них 70 відсотків категорично проти цього явища. Але були й інші думки: 34 відсотки респондентів вважають торгівлю в підземних переходах позитивною.

«Громадську думку» цікавила і якість товарів, які там пропонують. Лише один із десяти опитаних був задоволений тим, що купував у метро та підземних переходах. 18 відсотків «скоріше задоволені», а 56 відсотків респондентів висловили своє «фе». «А чим, на вашу думку, варто торгувати в метро?» – таким було наступне запитання. 70 відсотків дозволили б торгівлю газетами і журналами, 38 відсотків – за квіти, п’ята частина готова купувати у переходах телефонні картки для мобільних телефонів та цигарки. 18 відсотків підтримує продаж лазерних дисків та аудіокасет, 17 відсотків – ліків.

Запитали киян і про їхнє ставлення до рішення міської влади виселити з-під землі торговців. Проти висловилося лише 28 відсотків опитаних. Але понад 82 відсотки підтримують рішення про виділення місць для торгівлі поза межами станцій метро та підземних переходів. Не згодні з ними 14 відсотків.

Із наведених результатів опитування ясно, що підприємці, які пікетували мерію, захищали переважно свої інтереси. Адже в торгівлі домінує принцип: покупець завжди правий. У цьому випадку  переважна більшість киян – проти торгівлі в метро та підземних переходах. І якщо продавець прагне домогтися поваги покупця, він має підкоритися його волі.