Щодня втрачається тисяча доларів

Упродовж двох тижнів на Одеській площі в Голосіївському районі на проїжджій частині був відкритий люк. На це неподобство ніхто не реагував, лише отвір обгородили дерев’яним щитком. Хоча шляховики, звісно, мали б негайно усе залагодити. Часто в парках та скверах, де є теплопункти, пролягають кабельні мережі чи мережі зв’язку, зяють безоднею відкриті колодязі. Але найбільше таких на автошляхах, де їздить транспорт і ходять люди.

Незважаючи на те, що комунальники постійно встановлюють на місця вкрадених нові кришки люків, майже 800 каналізаційних та інших колодязів у Києві щодня залишаються відкритими, а це реальні місця, де може статися лихо. Всього по місту в експлуатації комунальних підприємств перебуває понад 550 тисяч люків технологічних колодязів і камер, а також решіток зливоприймачів. За даними перевірок, на 1 жовтня в місті викрадено 3221 кришку (це приблизно 460 кришок на місяць або 15 на добу). Загальні реальні збитки внаслідок розкрадання люків становлять 1 мільйон 30 тисяч гривень, приблизно 5 тисяч гривень щодоби.

Існує небезпека травмування людей. Найгірший стан збереження кришок та решіток, що належать «Київенерго», в Голосіївському, Дарницькому, Святошинському районах, де їх викрадено 1143. Якщо проаналізувати дані «Київгазу», «Київміськсвітла» і «Київавтодору» то, до цього переліку додаються, відповідно, Шевченківський, Солом’янський і Подільський райони.

Лише в комунальної корпорації «Київавтодор» щодоби крадуть кришок на тисячу доларів! Генеральний директор корпорації Володимир Жуков заявив у мерії, що аналізував ситуацію і переконався: біда ця не лише Києва, а й інших регіонів та міст України.

– Найчастіше крадуть решітки зливоприймачів – їх просто перетворити на металобрухт, вдаривши об ту саму обойму, – розповідає Володимир Андрійович. – Станом на 1 жовтня в нас украдено 182 кришки люків – переважно на проїжджій частині доріг. Це створює ризик і спричиняє матеріальні збитки автовласникам, чиї машини потрапляють у відкриті отвори, та й пішоходам. Певною мірою нас рятують люки із замковими пристроями, але такі ми встановлюємо лише останні вісім років. Перші з’явилися на Хрещатику, режимних трасах. Вважаю дуже цікавим і корисним варіант встановлення замків на місці, за допомогою болтів під спецключ. На це витрачаються невеликі кошти, тож придбати необхідні болти цілком можливо. Завод «Ісполін», з яким ми вже не один рік працюємо, виготовляє найкращу таку продукцію в Україні. Він міг би допомогти нам обладнанням, навчити фахівців або взяти на себе роботу з облаштування замкових пристроїв із неіржавіючих болтів на ще не вкрадених люках і зливоприймачах. Це захистить нас від подальших крадіжок. Щодо зливоприймачів, то їх вкрадено 1719. Із них на дорогах – 40. Загальні збитки від цього лише за минулий рік становили 411 тисяч гривень.

Чому із понад 60 тисяч люків, які перебувають в експлуатації у київській міській філії ВАТ «Укртелеком», викрадено лише 40? Бо товариство використовує замковий запобіжний засіб, тож «продукцію» важче вкрасти для здачі в металобрухт. Різновидів люків є багато, але ті, які випускаються серійно і не закриваються ні на замок, ні на інші запори, найпривабливіші для злодіїв.