На «Лісовій» уже не штовхаються

У столичному метрополітені є кілька станцій, користуватися якими, м’яко кажучи, некомфортно. У години пік, аби дістатися платформи на «Лісовій», а особливо «Дарниці», доводиться витрачати чи не півгодини у суцільній тисняві. Підземні переходи тут стали затісними. Але на «Лісовій» відтепер такого не буде: минулої суботи на ній відкрито другий вихід.

Широкий підземний перехід веде до передньої частини платформи. У просторому вестибюлі змонтовано турнікети, розраховані на нову систему магнітних карток. Крім каси, встановлено автомати для продажу жетонів.

Але це не всі зміни на «Лісовій». Істотної реконструкції зазнав і Броварський проспект. Його розширено, обладнано зупинки для 9 маршруток, що перевозять пасажирів із Броварів. Із обох боків магістралі – криті входи до підземних переходів. Усе будівництво коштувало 20 мільйонів гривень, і впоралися із ним за рекордні терміни.

Прошу начальника Київського метрополітену Миколу Шавловського розповісти, що нового застосовано при спорудженні виходу.
– На те, щоб побудувати вихід зі станції, обладнаний новітньою технікою, потрібно щонайменше 9 місяців, – відповів Микола Миколайович. – Ми упоралися за три. «Київметробуд» майже за 2,5 місяці зробив підземний перехід, реконструкцію проїжджої частини Броварського проспекту. Все обладнання вітчизняне. Два ескалатори вартістю 6,3 мільйона гривень – виробництва Крюківського заводу. Встановлено нову автоматику, розраховану на магнітну картку з фіксацією вартості проїзду залежно від відстані. Пілотний проект у дії продемонструємо 4 листопада. Навіть при підвищенні тарифу на проїзд до однієї гривні пасажир, котрий постійно користується метро, цього не відчує. Якщо він придбає магнітну картку, на неї буде дисконт (знижка), а вартість поїздки залежатиме від відстані. Ввести систему в дію плануємо у першому півріччі наступного року.

– Чи розраховано підземний перехід на торгівлю у ньому? – запитую.

– Проектом це не передбачено, хоча ширина переходу дає змогу обладнати у ньому стаціонарні кіоски. Але ми їх не будемо встановлювати. Поряд із «Лісовою» ринок – нехай люди там торгують. Тим паче, що наступного року на його місці планується побудувати великий торговельний комплекс. Тож у метро базару не буде. За останні роки введено в експлуатацію п’ять станцій – і на жодній торгівлі немає.

– Мене запитали, коли прокладемо метро до Броварів? – з цього почав виступ Київський міський голова Олександр Омельченко. – У нас справді є технічні наробки і бажання здійснити цю справу. Отож, пустимо якщо не метро, то тролейбус. У масштабах столиці другий вихід зі станції метро «Лісова» – подія не значна. Але це для зручності пасажирів. «Дарницю» найближчим часом теж зробимо зручною. Коли почали роботи на «Лісовій», то зрозуміли, що решту станцій метрополітену, введених в експлуатацію 30-40 років тому, також потрібно оновлювати – зробити довшими і ширшими платформи, встановити ескалатори, підйомники для інвалідів.

Після мітингу Олександр Омельченко особисто перевірив у дії турнікети і на потягу проїхав до станції «Дарниця», де провів нараду щодо облаштування там другого виходу.