Подільсько-Воскресенський міст: метр за метром

Минулої п’ятниці Київський міський голова вкотре побував на будівництві Подільсько-Воскресенського мостового переходу. Спорудження мосту йде вражаючими темпами, і в тому, що роботи буде завершено вчасно, сумнівів немає. Як завжди, пояснення Олександрові Омельченку давав генеральний директор комунальної корпорації «Київавтодор» Володимир Жуков.

– Є проблеми, пов’язані з відселенням одного із заводів на Рибальському півострові, – зазначив Володимир Андрійович. – Частина його має перейти на надану для цього територію, інша частина – на ділянку, яку незаконно займає «Гідромеханізація». Далі по трасі – Академія муніципального управління. Її допоміжні споруди і автостоянка переїдуть на вулицю Богатирську. Наступна – поліклініка Головного розвідувального управління Міноборони. Приміщення для неї надано на Нижньому Валу, 49. Останній об’єкт, який стоїть на шляху мостового переходу, – це гуртожиток «Ленінської кузні», де мешкають понад 200 сімей. Тут варіантів два: відселити їх або побудувати новий гуртожиток.

Готова документація для тендера на головний проліт через Дніпро – балку жорсткості вагою 10 тисяч тонн. Є три варіанти, як її монтувати. Потрібен кран вартістю 84 млн. гривень. Можна використати гусеничні крани, які потім продати або на час монтажу орендувати. Враховуючи державні інтереси, варто зупинитися на першому варіанті.

– Перевагу матиме варіант, який забиратиме найменше часу на монтаж, – зазначив Олександр Омельченко. – А щодо гуртожитку, то зводити новий – це затягнеться щонайменше на рік, тож вирішимо питання з відселенням.

Поки міський голова дає протокольні доручення, розпитую заступника голови правління ВАТ «Мостобуд» Михайла Мартинюка, що вже зроблено на Трухановому острові.

– Довжина естакади на Трухановому острові – 950 метрів, – пояснює пан Мартинюк. – Нині монтуємо металоконструкції через Десенку – 304 метри дворівневого мосту. Дійшли до дамби на Русанівських садах. 80 відсотків метропроїзду вже змонтовано. Повним ходом споруджується залізобетонна плита автопроїзду поверх естакади. Там буде дві дороги по три смуги руху кожна.

Тим часом Володимир Жуков веде далі:

– Із обох боків Дніпра працюємо на двох основних берегових опорах, на які ляже головний проліт мосту без проміжних опор у руслі. На правому березі у фундаменті із 150 буронабивних стовпів встановлено вже 110, на лівому – із 120 готові 96. Наступний об’єкт – 2 кілометри Набережно-Рибальської, яку фактично вже змонтовано. Залишилося прокласти комунікаційні та інженерні мережі. Шестисмугова дорога проляже до Набережно-Хрещатицької в районі вулиці Сковороди, де буде дворівнева розв’язка. Гаванським мостом завдовжки понад 400 метрів рух відкриємо наступного року.

Разом із Олександром Омельченком підйомник переносить нас на 20 з лишком метрів угору – на вже готову залізобетонну плиту автопроїзду. Спостерігаємо, як мостобудівці монтують арматуру, готуючи наступну ділянку під бетонні роботи. Скориставшись слушним моментом, ставимо міському голові кілька запитань.

– Чи вирішено питання з відселенням дач по трасі переходу на Русанівських садах?

– До проектування та інженерної підготовки траси мостового переходу входить дуже складна і важлива робота з відселення всіх промислових підприємств, гуртожитків тощо, – відповів Олександр Омельченко. – А найскладнішою проблемою завжди була робота з людьми. Маю на увазі дачників із Русанівських садів. Їм нелегко покинути те, до чого звикли, і йти на нове місце заради державної справи. Але треба підійти до кожної сім’ї окремо, врахувати їхні думки і побажання. Тому ми запропонували кілька варіантів – на вибір кожного дачника. Перший – грошова компенсація за домовленістю. Другий – побудувати рівноцінну або кращу дачу на березі Десенки на Троєщині. Там уже виділено 26 гектарів землі, ще дооформимо 15. Якщо люди на сьогодні мають 5-6 соток під дачу, ми даватимемо і 10, і 12. Є великі сім’ї. Тому крім названих варіантів, якщо є бажання отримати для дорослих дітей чи онуків квартиру, – запропонуємо на додачу і квартиру.

– Ведеться негласне змагання у зведенні Подільсько-Воскресенського і залізничного мосту. Який буде завершено першим?

– Такі мости через Дніпро ще не зводили. Це масштабні об’єкти і будівництва, де застосовують сучасну технологію. Сподіваємося, що обидва буде здано в експлуатацію в першому півріччі 2008 року. А змагання заочне, тому що один міст фінансується з державного бюджету, другий – із міського. Я бажаю, щоб обидва змагання завершилися перемогою. Вона влаштувала б і Мінтранс, і київську владу.

– Роботою будівельників ви задоволені?

– На сьогодні питань щодо фінансів, побуту, харчування, зарплати немає. Ми все передбачили – і висотність, і складність, і те, що люди працюють вахтовим методом. Роботою задоволений. Графіки не порушуються, темпи нормальні.