Вогонь у підземці

Мабуть, чимало з тих, хто щодня користується метро, мимоволі задумувалися над тим, що ж буде, коли раптом у «підземному місті» спалахне пожежа. Не хвилюйтеся! Столичне керівництво запевняє, що все під контролем. Хоча проблеми є завжди…

Начальник КП «Київський метрополітен» Микола Шавловський на розширеному засіданні колегії КМДА, де днями обговорювали стан пожежної безпеки столичної підземки, зауважив, що для підвищення рівня протипожежного стану потяги тільки за останніх три роки 495 разів ремонтували на заводі, на що витратили понад 44 млн. грн. «Загалом у нас понад шість тисяч первинних засобів пожежогасіння та близько півтори тисячі протипожежних рукавів, – розповів він. – Крім того, триває заміна звичайних електрокабелів та лінолеуму на вогнестійкі. Повну протипожежну модернізацію здійснили у 346 вагонах». За словами пана Шавловського, нині вивчається питання можливості застосування у вагонах метрополітену системи автоматичної пожежної сигналізації і пожежогасіння. Але через відсутність коштів ці заходи поки що не реалізовано.

Неабияким досягненням стало створення при службі воєнізованої охорони на станції «Вокзальна» автоматизованого пульту цілодобового пожежного спостереження метрополітену. До нього підключено вже 8 об’єктів. Наступного року планується цю роботу завершити повністю. Нині ж основним гарантом безпеки в столичній підземці є вентиляційні системи для видалення диму та системи водопостачання, які може бути задіяно будь-якої миті. Зустріти вогонь готовий і персонал метрополітену, з яким щомісяця проводять нічні пожежні тактичні навчання.

Начальник столичного метро зазначив, що проблемою стало розміщення без відома метрополітену торговельних кіосків, майданчиків, гаражів та інших споруд на відстані ближче, ніж 25 метрів від наземних повітрозабірних кіосків тунельної вентиляції. «Якщо вони спалахнуть, то весь дим потрапить до тунелів!» – застеріг він. Аби цьому запобігти, метрополітенівці неодноразово зверталися до голів райдержадміністрацій та органів держбезпеки. Однак і досі цю проблему не розв’язано. «По окремих об’єктах ми навіть змушені були звернутися до прокуратури», – зауважив пан Шавловський.

ДО РЕЧІ

Перший заступник начальника Головного управління МНС України в Києві Ігор Петриченко наголосив, що питання організації евакуації пасажирів у разі виникнення пожежі чи іншої надзвичайної ситуації нині повністю не вирішено. Він також запропонував метрополітенівцям звернути увагу й на дотримання умов пожежної безпеки при розміщенні рекламної продукції. Невдоволені МНСівці й тим, що при введенні в експлуатацію нових станцій метро та певних будівельних об’єктів дотримуються не всіх норм пожежної безпеки.