Таксисти їдуть у «тінь»

Перевізники погрожують акціями непокори, якщо уряд, Президент України та Верховна Рада не виконають їхніх вимог щодо правил роботи таксистів.

– Ситуація склалася така, що в Україні лише 5-10 відсотків приватних таксистів працюють легально, – каже голова профспілки таксистів України Василь Попик. – Винні в цьому не таксисти, а законодавство, що регулює їхню роботу. Новий законопроект, прийнятий Верховною Радою в першому читанні, вимагатиме, аби у перевізника було близько 20 різноманітних дозволів та довідок. Який приватник за таких умов працюватиме легально?! Цей закон зажене таксі у «тінь».

За офіційною статистикою, в Україні ліцензійні картки мають, тобто працюють легально, 14344 таксиста, у Києві – 1472. На думку Василя Попика, законодавство нині побудоване так, що приватний таксист, купуючи ліцензію, купує не право на бізнес, а право бути перевіреним фіскальними органами.
– Річ у тім, що таксиста, який не має ліцензії, податківці навіть перевірити не можуть, – пояснює голова профспілки таксистів. – А людину, яка придбала ліцензію, перевіряють за «повною програмою» з усіма штрафними наслідками.

Після розгляду законопроекту «Про внесення змін до Закону «Про автомобільний транспорт» профспілка таксистів уже проводила попереджувальну акцію протесту. Її результатом стало створення робочої групи з питань його доопрацювання та внесення до нього змін. Робоча група пропрацювала лише три місяці, одначе позитивний результат роботи – цілковите порозуміння з Міністерством транспорту, – було досягнуто.

– Утім, законодавчу крапку ставити народним обранцям, а вони, схоже, лобіюють інтереси великих автотранспортних підприємств, – пояснює Василь Попик.
Це питання потребує детального аналізу і як найшвидшого вирішення. На думку лідерів профспілки, у поєднанні з постійним збільшенням цін на пальне така ситуація може призвести до транспортної кризи. Адже працювати легально стало не вигідно.

Ще одна вимога таксистів – розробка комплексу заходів із стабілізації цін на пальне. Посилання влади та зростання світових цін на нафту як головний фактор збільшення вартості бензину не влаштовує таксистів через непрозорість ринку нафтопродуктів.

– Попри всі виборчі обіцянки не зроблено нічого для реформування ринку нафтопродуктів, – каже лідер профспілки таксистів. – Він залишається вкрай монополізованим та непрозорим. Потрібне термінове втручання держави та розробка програми антикризових дій – демонополізації ринку, зниження акцизів, податків та зборів на нафтопродукти. За нашими підрахунками, якщо ми підвищимо тарифи пропорційно вартості бензину, проїзд одного кілометра пасажирові обійдеться в півтора євро. Хто скористається таким таксі? Криза, на нашу думку, очевидна, тож у тому разі, коли протягом місяця не буде ніяких позитивних зрушень у діалозі з владою. ми проводитимемо всеукраїнську акцію протесту. Про форму протесту повідомимо пізніше.

До таксистів уже приєдналися автоперевізники. Голова профспілки автоперевізників України Віктор Гербеда запевнив, що акцію протесту таксистів обов’язково підтримають члени профспілки, яку він очолює. Тоді можуть зупинитися й маршрутні таксі…