Стус – на Лесиній сцені

Виставою «Камінний господар» («У полоні пристрастей») 23 вересня відкриває новий сезон Національний академічний театр російської драми імені Лесі Українки. Цей сезон ювілейний, 80-й.

Гортаючи сторінки історії театру, зауважимо, що 1 вересня 1891 року Київське товариство драматичних акторів під орудою Миколи Соловцова в приміщенні Дому Бергоньє, де з 1926 року працює Театр російської драми, відкрили перший сезон першого стаціонарного російського драмтеатру в Києві. Показали виставу «Ревізор» М.Гоголя, в якій Микола Соловцов зіграв роль Городничого.

Відтоді за різних історичних обставин театр реорганізовувався, змінював сценічні майданчики та назву. І вже 15 жовтня 1926 року постановою окрвиконкому було остаточно, юридично зафіксовано створення цього мистецького закладу. А в квітні 1941 року за майстерне втілення Костянтином Хохловим драми Лесі Українки «Камінний господар» театр отримав ім’я Лесі Українки.

Перша прем’єра цього сезону – вистава для молоді  за п’єсою білоруського драматурга Андрія Курейчика «Ілюзіон». Герой вистави – молодий чоловік, який перебуває в тому віці, коли хочеться брати від життя все і – за максимумом!

Наприклад, створити свій цирк. І йому це вдається. Допомагають і підтримують героя вистави кохана дівчина та друзі. Уже розподілено ролі, йдуть репетиції. І ось – перший виступ у цирку. Але ж мистецтво й життя тісно переплетені. І за ілюзію також треба платити. Але чи не занадто висока ціна – смерть коханої? Постановку здійснив молодий режисер Олег Нікітін. У головних ролях – випускники акторського курсу Михайла Резниковича Національного університету театру, кіно та телебачення імені І.Карпенка-Карого. Перед тим, як цю виставу побачать кияни, її покажуть на Міжнародному театральному фестивалі в Тернополі.

Серед прем’єр – кілька за творами західноєвропейських класиків. Ірина Барковська працює над постановкою англійської комедії «Як важливо бути серйозним» Оскара Уайльда. За пропозицією посольства Іспанії в Україні Михайло Резникович розпочинає роботу над сценічним втіленням п’єси Михайла Булгакова «Дон Кіхот» за однойменним романом Сервантеса. Вистава приурочується до 400-річчя написання Сервантесом «Дон Кіхота». Іспанське посольство обіцяє театру фінансову підтримку в постановці цієї вистави.

Режисер Віталій Малахов береться за постанову на сцені Театру імені Лесі Українки вистави «Квартет» за п’єсою Рональда Харвуда.

Режисер Леонід Остропольський працює над постановкою вистави за п’єсою відомого сучасного американського драматурга Лори Канінгем «Дівич-вечір». У виставі зайняті Наталія Доля, Надія Кондратовська, Наталія Кудря, Ніна Нііжерадзе та інші актори.

Передбачається цікавий і складний спільний проект із Мюнхенською театральною школою – постановка трагедії «Ромео і Джульєтта» за Шекспіром, де всі Капулетті у виставі говоритимуть російською мовою, а всі представники родини Монтеккі – німецькою. Із російської класики передбачається постановка «Дворянського гнізда» Тургенєва. До 150-річчя класика української літератури Івана Франка театр планує сценічне втілення його повісті «Для домашнього вогнища». Михайло Резникович разом із драматургом Михайлом Рощиним працює над театральним варіантом цієї повісті Франка.

«На сцені під дахом» молодіжна група театру поставить поетичну композицію за творами поета-дисидента Василя Стуса.

У читачів, напевне, постане запитання стосовно розв’язання конфлікту між керівником театру Михайлом Резниковичем та Міністерством культури і туризму. Як зауважує Михайло Резникович, судову справу щодо цього питання передано до Верховного Суду України.