Метро поверне на Поділ

Першу чергу лінії київського метро, що з’єднає Троєщину та Святошинсько-Броварську гілку метрополітену, будівельники та проектувальники планують побудувати за 2-3 роки.

– Нині вже завершено роботи з підготовки технічно-економічного обґрунтування довгоочікуваного будівництва, – каже голова Деснянської районної державної адміністрації в м.Києві Віктор Лага. – Усі ці роботи профінансовано з районного бюджету. Тепер ми акумулюємо кошти для завершення проектувальних робіт, до яких залучено столичних і харківських фахівців.

Упевненість будівельників небезпідставна. Річ у тім, що спроектована лінія значно дешевша, бо майже всі 8 станцій нового метро будуватимуться на поверхні, тобто без традиційного прокладання підземних тунелів. За розрахунками фахівців, вартість одного кілометра наземного метро становить 60-70 мільйонів гривень, тоді як «підземний» кілометр, наприклад, на будівництві між станціями метро «Харківська» та «Бориспільська» – близько 130 мільйонів.

За планом, поїзди по новозбудованій лінії метро курсуватимуть аж до станції «Академмістечко». У зворотному напрямку третина вагонів зі Святошинсько-Броварської лінії возитиме пасажирів на Троєщину, решта прямуватиме до кінцевої станції – «Лісова». Утім будівництво цієї лінії може повернути на Поділ, з’єднавши Троєщину зі станцією метро «Тараса Шевченка». Залежить це від готовності Подільського мостового переходу. Другий варіант ефективніший, адже Святошинсько-Броварська лінія вже й нині перевантажена. На сьогодні навіть у літній період у часи пік нею курсує 38 пар поїздів. Фахівці запевняють, що це звичайний «зимовий» режим. Нині в часи пік, аби вистачало часу на висадку-посадку пасажирів, щонайменше 10 поїздів проходять повз станцію «Дарниця» без зупинки. Утім, запропонований варіант – з’єднати Троєщину зі Святошинсько-Броварською лінією – може бути тимчасовим.

Уперше в процесі будівництва метро разом із магістраллю проектувальники попіклувалися про достатні умови для технічного забезпечення – разом із лінією зведуть і депо для обслуговування вагонів.