Фунікулер після ремонту

Не один тиждень кияни і гості міста змушені були підніматися з Поштової площі на Михайлівську пішки, бо тривав ремонт столичного фунікулера. Ремонтні роботи на унікальному для Києва транспорті вже завершено. Із 2 липня вагончики працюють у звичному режимі: возять пасажирів із 6.30 до 23.00, без вихідних.

У перекладі з французької та латини «фунікулер» означає «залізниця з канатною тягою, призначена для переміщення пасажирів і вантажів на коротку відстань по крутих підйомах і спусках». Ідея не обминати круті схили, а використовувати підйомники з’явилася ще 1825 року. Та лише через чверть століття в Генуї запрацював перший фунікулер. У Російській імперії перший «механічний підйомник» спорудили в Києві в 1902 – 1905 роках.

Щороку наприкінці травня Київська міська державна адміністрація видає відповідне розпорядження і фунікулер стає на ремонт, цього разу капітальний: на його оновлення місто виділило понад 230 тисяч гривень. Тендер на проведення робіт виграв Київський завод електротранспорту. Як розповів директор фунікулера Микола Окольничий, за місяць замінили деталі в механізмах, пофарбували вагони і оновили в них сидіння. А ще вкоротили канат, який перетягує кабінки, бо за рік він видовжується на метр. Щодо заміни старих кабін, то ще до сторіччя фунікулера місто планувало придбати сучасні вагони, та наміри здійсняться лише наступного року. Закуплять вагони в Чехії або Австрії, Україна ж їх не виготовляє.

Кияни не перший рік просять перенести ремонт «вертикального трамвая», скажімо, на листопад. Але тоді дощі завадять роботам, бо неможливо буде фарбувати вагони. До того ж більшість механізмів ремонтують на місці, не знімаючи кабіни із рейок. А під час роботи фунікулера його обладнання оглядають щотижня.