Подільський міст: роботи за графіком

Із Володимирської гірки вже добре видно трасу майбутнього Подільсько-Воскресенського мостового переходу. Сірою змійкою вона перетнула весь Труханів острів і впритул наблизилася до Русанівських садів. Минулої п’ятниці під час виїзної наради колегії КМДА в нас була можливість розпитати про міст людей, безпосередньо причетних до його зведення.

Директор будівництва шляхово-транспортних споруд міста Києва Микола Васильцов розповів, що вже розпочато спорудження опор мостів через Гавань і Дніпро. У Гавані буде 7 опор, а основний міст через Дніпро  стоятиме на двох «ногах». Монтаж арок і ферм вестимуть із п’яти монтажних биків, які потім демонтують. Міст коштуватиме 5,5 млрд. грн., використано вже 500 млн. Основна вартість – металеві конструкції. Зараз їх виготовляють «Ленінська кузня» і Воронезький завод мостових конструкцій. Роботи ведуться з випередженням графіка. До кінця року завершать естакаду на Трухановому острові, 30 відсотків прольотних будов на мосту через Десенку, постануть опори основного переходу, на мосту через Гавань розпочнеться монтаж металевих конструкцій, буде готова для експлуатації набережна від Московського мосту до нового мосту через Гавань. Монтаж метро та автопроїзду розпочнуть на Горбачисі. Монтаж металевих конструкцій основного мосту почнеться над Дніпром 2006 року.

Новий міст вражає своєю циклопічністю. Будівельники з Труханового острова вже перетнули Десенку, яку ми перейшли монтажним мостом. Величезний козловий кран укладає змонтовані на березі 63-метрові прольотні конструкції на опори через річку.

Генеральний директор комунальної корпорації «Київавтодор» Володимир Жуков розповідає:

– На об’єкті в цілодобовому режимі працює 1,5 тисячі працівників, фінансування забезпечено, темпи будівництва не знижуються. У січні завершимо монтаж мосту через Десенку. До нового року буде готова набережна від Петровського мосту до Гавані. Цей проїзд зараз нам потрібен для підвозу і монтажу конструкцій основної прольотної споруди мосту через Дніпро. Розпочнемо монтаж Гаванського мосту. Наступного року пустимо рух Набережно-Рибальською до Набережно-Хрещатицької. Тоді шлях від Оболоні до Подолу займатиме лише 15 хвилин. Початок руху мостом плануємо на рубежі 2007-2008 років.

– Головне завдання – перекинути лінію метрополітену на лівий берег, – зазначив голова правління ВАТ «Київметробуд» Володимир Петренко. – Довжина лінії метрополітену, пов’язана з будівництвом мосту, – 7,5 кілометра. Тут буде шість станцій. На правому березі естакаду завдовжки 1,1 кілометра замкне «Подільська» – пересадочна на Куренівсько-Червоноармійську лінію на станції «Тараса Шевченка». Загалом естакадних станцій буде чотири, остання на Десенці. Через Русанівські сади траса піде мілким заляганням. Наступна станція «Центральна» буде на Райдужному масиві, далі метро вийде на проспект Ватутіна. У подальшому пересадку на Сирецько-Печерську лінію можна буде зробити на станції «Лук’янівська», а на Святошино-Броварську – на «Вокзальній».

Головний будівельний майданчик цього року – станція «Подільська», і далі ми маємо рухатися у бік Лук’янівки та вокзалу, щоб побудувати обгонну лінію, аби доставити на нову лінію рухомий склад. Без підземної частини вартість будівництва – до 120 млн. доларів, а сполучення з діючими підземними лініями потребує ще 30 млн. доларів.

– Замість попереднього рішення простого пристосування лінії швидкісного трамвая на Троєщині під метро планується прокладати лінію мілкого залягання. Чому? – запитали ми Володимира Петренка.

– Це дуже правильне рішення, враховуючи перспективи району. Там пролягатимуть рокадні дороги. У майбутньому вартість землі зростатиме, тому займати площі прокладанням метро на поверхні не варто.

– Як вдалося розв’язати проблему з відселенням дач на Русанівських садах і чи схвалено ваш варіант прокладання автодороги в обхід дач? – запитали ми Володимира Жукова.

– Головкиївархітектура і містобудівна рада ухвалили рішення, щоб автодорога йшла основним маршрутом паралельно до метро, – відповів Володимир Андрійович. – Щодо дач, то для їх переселення запропоновано п’ять ділянок – на Осокорках, Троєщині, під Вишгородом тощо. Власникам пропонуватимуться різні форми – компенсація вартості, отримання квартири замість дачі, переїзд на нову ділянку. Відселення розпочнеться, тільки-но досягнемо порозуміння і компромісу із людьми. Сьогодні ми маємо що їм запропонувати.