Як позбавити столицю заторів

«Ти де?» – на це типове запитання, яке чуємо, увімкнувши мобільник, дуже часто відповідаємо: «Сиджу у пробці!»

Дорожньо-транспортні затори на вулицях Києва стали щоденним атрибутом столичного життя. Явищем, яке наразі залишається поза належною реакцією відповідних служб.

Навіть штормові хвилі суспільного невдоволення, розбурхані бензиновою кризою, не привернули уваги до очевидного абсурду: тисячі автомобілів, напівпростоюючи із увімкненими двигунами або періодично рухаючись зі швидкістю пішохода, функціонують не стільки як транспортні засоби, скільки як марноспалювачі дефіцитного пального.

Серед тисяч автомобілістів, які рухаються за принципом «зрушив, проїхав три метри, став» обов’язково хтось «поцілує» того, що попереду. Зойки, обурення, образи, вимоги – і от уже трьохрядний рух перетворюється на двохрядний, двохрядний – на однорядний, активізується телефономобільне спілкування із застосуванням ненормативної лексики… При цьому тисячі автомобілів стоять із увімкненими двигунами – от де поле для енергійних дій екологів!
Слід визнати: столичне місто не в змозі забезпечити безперешкодний рух усіх наявних транспортних засобів, та й сучасні темпи приросту кількості авто віщують реальне погіршення ситуації.

Який же вихід? Чи не скористатися досвідом Рима, Амстердама й Гааги: за рішенням місцевої влади там у парні числа дозволено виїжджати автомобілям лише із парними номерами, у непарні – з непарними. Виграш: економія часу, бензину і – чистіше повітря.

Знаю, що в нашому суспільстві таке рішення одразу ж викличе негативну реакцію тих, хто тільки й чекає приводу для обурення. Але, може, все-таки варто спробувати?