Маршрутки: не досягнення, а результат нашої бідності

Кияни придивляються до підвищених тарифів на проїзд у маршрутках. На жаль, транспортних проблем вони не розв’язали, їх навіть не стало менше. Про це ми довідалися від начальника Головного управління з питань цінової політики Василя Яструбинського:

– Хочу зауважити, що перевезення пасажирів маршрутними таксі має бути додатковою, а не основною міською транспортною послугою. Головне їхнє завдання – довозити киян та гостей столиці до регулярних маршрутів комунального транспорту – метрополітену чи то вузлових зупинок автобусів, тролейбусів, трамваїв. А розвивати  мережу з таксомаршрутами по 20-30 кілометрів це, на мій погляд, – недоцільно, нераціонально й невигідно! Бо на таких маршрутах, як правило, пасажирів з кінця в кінець їде дуже мало, а на підсадку сідати й платити дві гривні – занадто дорого. Нині в жодній європейській столиці немає такої кількості маршруток, як у нас! Якщо торік у Києві щодня їх курсувало понад дві тисячі, перевозячи 500-600 тисяч пасажирів, то нині – вже понад три тисячі. Але така величезна кількість маршруток – не досягнення, а результат нашої бідності! Однак Київ може пишатися тим, що й надалі залишається єдиним містом в Україні, де все ж таки вдалося зберегти великі обсяги перевезень комунальним транспортом.

Щодо комунального транспорту, то витрати на його обслуговування та експлуатацію діючі тарифи нині не покривають. Внаслідок того, що основні кошти з міського бюджету спрямовуються на покриття експлуатаційних витрат, а не на оновлення рухомого складу, кияни вимушено пересіли на маршрутні таксі. Торік і цьогоріч на дотацію комунального транспорту виділено понад 200 млн. грн. Якби  тарифи на проїзд у міському транспорті були дещо вищими, то ми могли б придбати не 130-150 автобусів, як планується цього року, а 200-300! А буквально за два роки – повністю оновити рухомий склад і забезпечити комунальні маршрути такою кількістю автобусів, трамваїв і тролейбусів, що інтервал їх руху не перевищував би 2-5 хвилин.

Нині на стадії завершення – розробка методики обрахування тарифів на проїзд у міському транспорті. Тож невдовзі питання підвищення тарифів у міському транспорті постане знову.