Приймальня під каштанами

Загальноміський день інформування проходив минулої суботи під каштанами на Хрещатику. Його девіз: «Відкритість – шлях до порозуміння». Кожен киянин мав реальну можливість поспілкуватися із працівниками секретаріату Київської міськради, головних управлінь, управлінь, відділів та служб КМДА і районних держадміністрацій. І не треба було записуватися на прийом, сидіти годинами у черзі. Фахівці оперативно надавали людям консультації, розповідали про свою діяльність, пропонували киянам долучатися до розв’язання міських проблем. За один день можна було побувати у 38 галузевих структурних підрозділах міської влади. Пенсіонерка Тамара Миколаївна прийшла сюди з онуком – і дитя погуляє, і бабуся владнає деякі свої справи.

– Щонайперше, мене цікавить порядок перерахування пенсії, – розповідає пані Тамара, – тому відразу пішла до Головного управління пенсійного фонду України у Києві. Мене уважно вислухали, проконсультували, дали купу всіляких інформаційних буклетів. Але це ще не все: маю претензії до того, як працює міська комунальна служба. У центрі ще так-сяк чисто, а ось на околицях... Таке враження, що не вистачає у влади віників.

Біля намету Головного управління соціального захисту населення чи не найбільше відвідувачів: і літні, і молоді, і юні. Одинока мати хоче, аби їй розтлумачили, чи має вона пільгове право на отримання житла, бабуся цікавиться, як оформити заповіт, багатодітний батько обурюється, що не може оздоровити влітку своїх дітей. Пані Наталя із донькою-семикласницею Ольгою спершу пішли до Головного управління освіти і науки, аби зорієнтуватися, до якого ліцею краще вступити дівчинці, а звідти – прямісінько до Головного управління готельного господарства, туризму та курортів, бо ж час відпустки настає. Тут чимало бажаючих проконсультуватися, куди поїхати відпочити, скільки коштуватимуть путівки до санаторіїв, пансіонатів, дитячих оздоровниць. Студенти обступили з усіх боків Головне управління праці та зайнятості. Антона із Політехнічного інституту цікавило, чи будуть цього року працювати студентські будівельні загони, а його друзі Віталій і Марійка хочуть зорієнтуватися, чи є у них шанс влаштуватися на роботу за фахом. Вони планують одружитися, тож закономірно, що треба подумати про квартиру.

– Ходімо до управління житлового будівництва, – наполягала дівчина. – Можливо, станемо у чергу на отримання молодіжного житла?..

Проблем у киян вистачає. У них були претензії до влади щодо архітектурної забудови міста, роботи транспорту, цін на ринках й у супермаркетах, розпродажу землі… Про усе це вони мали можливість сказати безпосередньо начальникам головних управлінь, які по черзі піднімалися на сцену і миттєво, не ховаючи заяв громадян у довгі шухляди, давали роз’яснення, поради, запрошували на прийом у міськраду (вказували свою адресу, номери телефонів, години прийому).
Володимир Яловий, заступник міського голови, піднявся на сцену першим і у своєму слові зауважив, що влада намагатиметься частіше влаштовувати такі діалоги з населенням. В одному з управлінь віднедавна поставили скляні двері, щоб люди бачили, чим займається чиновник. Сьогоднішня акція – ще один вияв прозорої роботи міської влади, її наближеності до народу.