Хід конем

Важко повірити в те, що картини, а також дерев’яні, мармурові, бронзові, соляні та вапнякові скульптури – витвори рук одного майстра. Мова не лише про те, що створено 33 картини і 30 скульптур. Річ у тім, що митцю вдалося оригінально працювати в різних напрямах. Не випадково, що визначній українській поетесі Ліні Костенко сподобалася виставка В’ячеслава Гутирі, уродженця Донбасу..

Але під час презентації поєдналися не лише живопис та скульптура. Завдяки зусиллям композитора Мирослава Левицького виставкова зала Музею книги та друкарства наповнилася ліричними мелодіями. Окрім того, продемонстрували короткометражний фільм «Сіль» про скляну скульптуру Гутирі. Тому відвідувачі виставки мистецьку насолоду отримали сповна.

У центрі зали стояла цікава квадратна композиція, яка нагадувала давнє капище: оброблені блоки солі створили ніби чотири високих стовпи, поміж яких поміщалося ще три невеликих, а в центрі – куб солі. А підсвітка знизу створила неповторний ефект.

Фільм із трьох частин. У першій – соляні скульптури показані вдень, у другій – вночі, а в третій – увечері. Найбільше вразив вигляд нічної соляної композиції, що була неповторна завдяки світловій ілюмінації.

Відвідувач не пройде повз бронзової скульптури «Яблуко» – у розрізаному яблуці – профілі Адама і Єви, покриті патиною, і лише яблуко в руках Єви блищить. Оригінальна робота в бронзі – «Хід конем».

Для В’ячеслава Гутирі властива оригінальна манера переносити сюжети картин на скульптури. Звичайно, не йдеться про абсолютних двійників, тому що на палітрі й на бронзі існують свої специфічні форми вираження.