Трамвай для легкого метро

Під час виїзного засідання розширеної колегії КМДА міське керівництво пересіло з комфортабельного автобуса на новенький трамвай, виготовлений у столиці спеціально для лінії легкого метро – саме так тепер називатимуть лінії швидкісного трамваю. Під час поїздки з площі Перемоги до вулиці Якутської, де на Борщагівці зводиться нове трамвайне депо, Київський міський голова Олександр Омельченко слухав пояснення проектувальників щодо реставрації траси.

– Щоб завести на лінії трамваї з новою ходовою частиною, треба виконати значний обсяг робіт по рейках, – прокоментував нам почуте і побачене міський голова. – Робота дуже велика за обсягом, розрахована щонайменше на 5-7 років. Проектну документацію першої лінії легкого метро буде затверджено цього року й одразу розпочнуться роботи. Лінія на Борщагівку коштуватиме 50 мільйонів гривень, адже доведеться зводити шляхопровід і тунель. Мета єдина: трамвайні колії мають стати технологічно вдосконаленими настільки, щоб зручно було пасажирам і затишно мешканцям прилеглих до трамвайної траси житлових будинків. Тому ліквідуємо депо на вулиці Горького та знімемо там трамвайну лінію. Цього року депо з Лук’янівки переводимо в депо імені Красина. Потім зробимо двокілометрову перемичку на Борщагівці, щоб з’єднати депо на вулиці Якутській з кінцевою зупинкою трамваю № 15. І, можливо, буде подовжено легке метро до станції метро «Берестейська» чи навіть до Лук’янівки. Через кілька років знімемо трамвайну лінію на вулиці Димитрівській.

У столиці діє програма, за якою визначено, як реанімувати трамвай, який давно технічно застарів, зберегти його за рахунок нових колій, нових підвісок, ходової частини і, звичайно, художнього дизайну, який ми бачимо в новому трамваї.

Що то за трамвай, в якому ми з комфортом їхали, я запитав у першого заступника головного інженера КП «Київпастранс» Володимира Резнікова. Ось що він розповів:

– Трамвай зроблено на базі чеських вагонів Т-3. Кузови і середню низькопідлогову частину виготовлено в Чехії, а складено на Київському заводі електротранспорту. Застосували сучасне електронне обладнання, систему керування на транзисторах – вона економить до 35 відсотків електроенергії. Таких вагонів за програмою оновлення рухомого складу найближчим часом передбачено виготовити 20. Середня вартість кожного – 1,8 млн. грн. Швидкість – до 65 кілометрів за годину, місткість – 200 пасажирів. Вагон і трамвайне депо на вулиці Якутській – перші два етапи реконструкції лінії швидкісного трамваю. На черзі – заміна колій, побудова нових станцій, контактної мережі, шумозахисної огорожі.