У поганого господаря й пасажири злодії

Столичне управління ДАІ розпочало операцію «Перевізник», завдяки якій має намір перевірити справність та придатність до експлуатації міських маршруток.

– Зазвичай, коли маршрутки вже працюють на лінії, – каже державний інспектор Голосіївського відділу ДАІ Анатолій Мушка, – ми перевіряємо комплектацію. Тобто наявність справних вогнегасників, укомплектованої аптечки. Звісно, перевіряємо, чи є у водія необхідні документи та чи правильно оформлена документація для роботи на маршруті. Візуально оцінюємо технічний стан. Усе це робимо на кінцевих зупинках, аби не створювати проблем пасажирам. Навіть коли водій маршрутки порушує правила дорожнього руху, фіксується це після висадки пасажирів на кінцевій зупинці. У таких випадках, інспекторам ДАІ після усного попередження доводиться супроводжувати порушника до кінця маршруту.

Технічний стан контролюється безпосередньо в автогосподарствах. Обов’язково це робиться, коли автобус виїжджає на маршрут і після робочого дня. Із механіком автогосподарства справність маршруток перевіряє й державтоінспектор.

– У разі серйозних технічних неполадок, – веде далі Анатолій Мушка, – наприклад, несправність рульового управління, державтоінспектор має право вилучити номерні знаки. Тобто заборонити експлуатацію автобуса, до усунення неполадки. Окрім цього, з відповідальної особи стягується штраф.

На думку фахівців ДАІ, найбільше проблем виникає у приватних перевізників, що експлуатують старенькі «мерседеси» та «фольксвагени», завезені в Україну з Європи, де давно вже відслужили своє. Тому наші намагання знайти якісь неполадки в кількох новеньких «Богданах», що стояли поблизу станції метро «Лісова», виявилися марними. Уже на мосту Патона «вчепилися на хвіст» маршрутці, сподіваючись, що водій порушить правила дорожнього руху. Втім водій, немов ножем краяв журналістське серце, акуратно виписуючи повороти, вчасно пригальмовуючи, й насамкінець, що зовсім нас розчарувало, правильно під’їхав до зупинки. Не так, як дуже часто буває, коли мікроавтобус зупиняється в другій смузі руху, аби не гаяти часу. Утім скажу, що коштувало йому те чималих зусиль. На Либідській площі завершується багато маршрутів, тому місця для паркування часто бракує. Інколи водії, нехтуючи правилами, паркуються на зупинці.

З інспектором ДАІ підійшли до старенького «Фольксвагена», що, судячи з таблички на вітровому склі, працював на маршруті  №218. При перевірці з’ясувалося, що один із вогнегасників, а їх має бути два, несправний. Ледь інспектор взяв його до рук, як відпала ручка. Інший вогнегасник водій ледь віднайшов у «легкодоступному» місці – діставши з аварійного виходу якийсь фанерний щит, відро та замащений оливою одяг.

– А що я мушу робити? – пояснює водій. – Ховаю, щоб  пасажири не вкрали. Я давно працюю на міських маршрутах, колись навіть спецівку поцупили…

Перевіривши ще кілька маршруток, інспектори залишилися задоволеними. Утім одразу після спілкування зі співробітником ДАІ, один із водіїв, під’їхавши на зупинку, порушив правила – до мікроавтобуса вскочило кілька «зайвих» – стоячих пасажирів. Сталося те попри намагання водія силоміць зачинити двері. Мабуть, таки побоювався заплатити штраф. Однак випхати пасажирів із маршрутки не вдалося – клієнтів ображати не можна…

До речі, за два дні операції «Перевізник» інспектори ДАІ перевірили 342 автобуси в 17 автогосподарствах. Через несправності на маршрути не виїхало близько 100 автобусів.  Уже на лінії зафіксовано майже 450 порушень правил дорожнього руху. Дев’ять водіїв перевищували швидкість руху, 18 – не «побачили» червоне світло світлофора, а один взагалі керував автобусом без посвідчення необхідної категорії. Зафіксовано понад 80 випадків порушення правил зупинки та 75 перевезень стоячих пасажирів.