«Галеон» надійний і дешевший від «Калкана»

Охоронці водних ділянок державного кордону України та її морської економічної зони високо цінують катери класів «Гриф» та «Аїст», які дісталися Держприкордонслужбі від колишнього СРСР. Вони й досі працюють на нашу суверенну державу, але, зрозуміло, зношуються – морально і фізично.

Нині морська охорона, разом із старими, використовує катери типу «Калкан», що їх виготовляють у Керчі. Але ж коштує така плаводиниця 1,5 мільйона гривень. Дорогувато. Тому невипадково у відомстві замислилися над проблемою.

– І нарешті знайшли вихід, – каже голова Держприкордонслужби генерал-полковник Микола Литвин. – Стали проводити тендери, на які підприємства і фірми суднобудівної галузі виставляли свою продукцію. Ми мали змогу відібрати те, що влаштовує нас щодо ціни і якості. Погодьтеся – це єдиний правильний підхід для відомства, що озброюється за рахунок державного бюджету.

Тож днями Микола Литвин презентував журналістам нові плавзасоби морської охорони, що їх придбала Держприкордонслужба. Особисто мене цікавило, чи знайдено альтернативу «Калкану»? Так, це катер «Галеон-640», розроблений і виготовлений у київському ТОВ «УМС-Бот» (воно розташоване на Рибальському півострові). Судно, екіпаж якого складається з двох моряків, маневрене, швидкісне – за всіма цими параметрами воно цілком влаштовує прикордонників і коштує всього 217 тисяч гривень.

Але справжньою окрасою презентації став катер «Галеон-280», на борту якого розміщується група із 5 осіб. Плавзасіб розвиває швидкість 30 вузлів на годину (приблизно 56 км/год. – Є.Х.). Катери, що мають індекс «Галеон», перебуватимуть на бойовому чергуванні постійно, а не час від часу, що раніше було зумовлено браком пального. Допоможуть прикордонникам і радіолокаційні станції нового покоління МР-244М «Буревісник», якими обладнано катери. Було презентовано човни з надувними бортами типу «Хеві дьюті-460» (вони нестимуть службу на прикордонних річках).

Під час презентації Микола Литвин вручив представникам морських прикордонних загонів (їхні управління дислокуються в Севастополі, Керчі, Одесі та Ізмаїлі) документацію на нові катери і моторні човни.