Хочеш їхати до центру – заплати

Одним із нагальних питань, порушених під час робочої наради у мерії Київським міським головою Олександром Омельченком, була реконструкція центральних вулиць. Мета цих робіт – не лише упорядкування транспортного руху, а й підготовка до «Євробачення-2005».

Проектувальники та шляховики підготувалися до наради ґрунтовно, представили навіть робочі креслення реконструкції комплексу вузла – вулиць Еспланадної, бульвару Лесі Українки, Басейної, Шота Руставелі і Бессарабського проїзду. За словами Олександра Омельченка, замовники-інвестори двох об’єктів, що їх зводять на розі бульвару Лесі Українки та Мечникова й на Еспланадній, мають профінансувати всі роботи з організації руху транспорту, пішоходів, зведення надземних і підземних споруд, переходів. «Якщо ж цього не буде зроблено, то ми домовлялися попередити їх про призупинення зведення цих об’єктів, доки не побудують транспортну розв’язку, – зазначив міський голова. – Врахуйте, що вчора я доручив подати на затвердження додаткові заходи, які дадуть можливість в останніх числах травня повністю перевести трамвайне депо з вулиці Горького на вулицю Якутську. Тож розглядайте весь вузол із урахуванням того, що трамвайні колії у бік вулиць Горького, Володимирської, Жилянської буде повністю знято».

Заступник директора «Київінжпроекту» Володимир Воробйов докладно розповів, як після реконструкції буде організовано рух транспорту:

– Ми визначили вулиці з одностороннім рухом: Саксаганського і Жилянська до перехрестя Еспланадної та Шота Руставелі. Вулиця Еспланадна в односторонньому режимі переходить на вулицю Саксаганського з європейською шириною проїжджої частини – кожна смуга 3,5 метра. На Старовокзальній буде забезпечено виїзд на Борщагівську. Так ми розвантажимо Повітрофлотську розв’язку. У напрямку до центру міста односторонній рух – вулицями Жилянською до Саксаганського і Шота Руставелі, звідти – на Басейну. Щодо вулиці Басейної розглянуто кілька варіантів, зокрема й різнорівневий. Залишаємо світлофорне регулювання на перетині вулиці Мечникова та бульвару Лесі Українки й Еспланадній – аби відвести транспортний потік із центру міста по Еспланадній, в обхід бульвару Тараса Шевченка. А для пішоходів пропонується побудувати підземні переходи. Так дещо поліпшиться дорожня ситуація на Басейній. Але транзитний транспорт повинен рухатися в об’їзд центру міста. Це можливо, якщо прокласти тунель із лівого берега до площі Перемоги.

Олександр Омельченко запропонував вивчити досвід Лондона, де за право в’їхати до центру беруть плату – 10 фунтів стерлінгів: «Усі власники «БМВ» та «Мерседесів» запросто щодня платитимуть по 100 гривень, щоб тільки приїхати сюди і припаркуватися на Хрещатику. І останнє. Зробіть проект озеленення, ми хочемо побачити, який вигляд матиме Палац спорту і все навколо нього. Це бажано зробити найближчим часом. Подумайте, які квіти висадити – бажано наші, українські, не здумайте туди везти голландські, ізраїльські тощо. В нас є свої чудові квіти, наприклад, чорнобривці».