По канатній дорозі або ж електробусом

Плани в столичних архітекторів і проектувальників грандіозні: за якихось 15 років збудувати ще один Київ з усіма потрібними мегаполісу інфраструктурами. Хоча сучасні технології дають змогу втілити ці задуми, однак усе залежить від фінансування, а місцевий бюджет не гумовий. Тому поки що ці добрі, що не кажіть, наміри здаються утопічними. Але кияни мають про них знати.

До міста

«Комплексна схема транспорту м. Києва на період до 2020 року» передбачає будівництво трьох нових мостів і початок будівництва четвертого. Про це на розширеній колегії КМДА повідомив генеральний директор ВАТ «Київпроект» Олег Овдій. Зокрема 2008 року має запрацювати Подільський мостовий перехід, Дарницький – на початку наступного десятиріччя, до 2016 року – міст через Дніпро по трасі зовнішнього автодорожнього обходу, а також розпочнеться будівництво мосту на Оболоні. Запрацює новий Дарницький вокзал. Для перевезення транзитних вантажів спорудять другу залізничну колію на дільниці Київ-Московський – Підгірці та обхідну двоколійну лінію Підгірці – Васильків-1. Удосконалити приміське сполучення та міські перевезення планують шляхом розширення станцій Боярка, Ірпінь, Бровари, Миронівка і збільшення частоти руху на приміських ділянках. Також у задумах – пряме сполучення аеропорту «Бориспіль» зі станцією Київ-Пасажирський.

 Два сучасні автовокзали зведуть поблизу Теремків і на Харківській площі. При цьому ліквідують Центральний автовокзал, автостанції «Поділ», «Південна» і «Дачна». Станції «Дарниця» і «Полісся» реконструюють. Приміські маршрути розпочинатимуться від периферійних станцій метрополітену, а ті, що біля станцій підземки «Лівобережна», «Нивки» та на Либідській площі, закриють.

У найближчі десять років, можливо, розпочнеться будівництво вантажного річкового порту поблизу міста Українка, що дасть змогу поступово розвантажити Гавань на Подолі. Заплановано реконструкцію Річкового вокзалу на Поштовій площі, поновлення приміських і внутрішньоміських маршрутів, будівництво причалів од Вишгорода до Українки.

За три «п’ятирічки» мають спорудити ще й вокзальні комплекси в аеропортах «Бориспіль» і «Київ». Серед новинок – вузол з експлуатації вертольотів із базовим вертодромом в аеропорту «Київ» та дев’ятьма вертольотними майданчиками в місті.

Вулицями і підземкою столиці

Більш як 4 мільйони пасажирів за добу перевозять метрополітен, трамваї, тролейбуси, автобуси, маршрутні таксомотори та електропоїзди. Розроблено перспективну схему метрополітену. У середньому щороку планують будувати по 3 кілометри ліній. Кількість ліній київського метрополітену до 2020 року збільшиться до 5 за рахунок будівництва 2 нових ліній і продовження вже діючих, кількість станцій зросте до 84, а пересадочних вузлів стане 9. Куренівсько-Червоноармійську лінію протягнуть від «Либідської» до «Теремків» (6 станцій), Сирецько-Печерську – від «Сирецької» до «Синьоозерної» (3 станції) і від «Харківської» до «Броварського проспекту» (8 станцій). Буде відкрито станції «Львівська брама» і «Теличка» на діючих ділянках. Подільсько-Воскресенську лінію продовжать від «Братиславської» до «Солом’янської» (13 станцій) з відгалуженням на Лівобережну лінію, щоб пасажири могли без пересадки дістатися із Троєщини на правий берег. Лівобережна лінія проляже від станції «Вулиця Милославська» до «Броварського проспекту» (9 станцій). Другі виходи облаштують на станціях «Вокзальна», «Дарниця», «Лісова», «Театральна», «Університет», «Дружби народів». Пропускна спроможність київського метрополітену зросте з 600 до 900 мільйонів пасажирів за рік.

У найближчі п’ять років збудують та реконструюють 150 кілометрів вулиць і доріг, побудують 34 транспортні розв’язки різних рівнів і близько 100 пішохідних переходів. Оновлять Кільцеву дорогу, проспект Палладіна, проспект Ватутіна продовжать у напрямку Броварів, а розв’язки з’являться на Московській, Ленінградській і Поштовій площах, а також на Набережному шосе біля мосту метро.

Трамвай не зникне

Трамвай зовсім не зникне, але поступово його витіснятимуть інші види транспорту. Скажімо, намічено побудувати 13 кілометрів нових ліній (у двоколійному обчисленні), реконструювати 18,5. Водночас демонтують майже 33 кілометри трамвайних ліній у напрямках розвитку метрополітену, тролейбуса та автобуса. Загальна довжина мережі зменшиться зі 109 до 90 кілометрів. Вкотре заплановано реконструкцію швидкісного трамвая. Мають намір збудувати лінії на проспекті Григоренка, продовженні вулиці Симиренка до Відрадного проспекту, від вулиці Празької до вулиці Бориспільської з улаштуванням тунельної ділянки під залізничними коліями.

Тролейбусу як екологічно чистому та економічному виду транспорту місто віддає перевагу, тому передбачається значний розвиток цієї мережі. Намічено побудувати 160 кілометрів нових ліній, довжина мережі збільшиться до 352 кілометрів.

Автобусне сполучення розвиватиметься в районах масового житлового будівництва – на масивах Осокорки, Гатне, Вишгородський, Ходосівка та периферійних магістралях з організацією експрес-маршрутів. Довжина мережі збільшиться приблизно на 100 кілометрів, до 638.

Що більше на вулицях міста ставатиме автобусів і тролейбусів, то меншатиме маршрутних таксомоторів. Цей тимчасовий вид транспорту створює на дорогах аварійні ситуації, затори біля станцій метрополітену, на пересадочних вузлах. Тому з 2512 машин планують залишити лише 1500, а обсяг перевезень зменшити з 288 до 150 мільйонів пасажирів за рік.

З’являться й нові види транспорту: монорейковий трамвай, електробус, канатна дорога. Траса монорейкової дороги завдовжки 20 кілометрів проляже уздовж Дніпровських островів і Дніпровської набережної від парку «Дружби народів» до станції «Славутич» Сирецько-Печерської лінії метрополітену.

Транспортна система міста доповниться пересадочними вузлами на перетинах ліній метрополітену: «Лівобережна» – «Броварський проспект», «Тараса Шевченка» – «Подільська», «Лук’янівська» – «Глибочицька», «Райдужна» – «Городня», великими пересадочними комплексами зовнішнього, приміського і міського транспорту поблизу Дарницького вокзалу, станції Київ-Пасажирський, Харківської площі та інших.