Київські дороги: із столиці – в державу

У будь-якому місті будь-якої країни світу відповідальність за будівництво транспортних розв’язок, мостових переходів, доріг та їх утримання доручено саме муніципалітету, до власності якого вони й належать. Не став винятком і Київ.

На ремонт міських шляхів нині виділено приблизно 42 млн. грн. «Це – за рахунок дорожнього збору, який безпосередньо здійснюється на території столиці», – наголосив перший заступник голови КМДА – начальник Головного управління економіки та інвестицій Валерій Борисов. Кошти спрямували на «ямковий ремонт», який активно проводиться по всьому Києву. Щодо залучення інвесторів до будівництва великих об’єктів, зокрема тунельних чи мостових комплексів, нині ведуться переговори з іноземними компаніями (англійськими, німецькими, французькими та іспанськими) про створення будівельно-фінансового консорціуму, куди спрямовуватимуться кошти з відстрочкою платежів. «Бо ми щороку змушені збільшувати розмір обов’язкових платежів, які збираємо з інвесторів-забудовників на розвиток інженерно-транспортної, соціальної інфраструктури і будівництво доріг», – пояснив пан Борисов.

Начальник Головного управління економіки та інвестицій вважає, що дороги у Києві краще будувати з терміном придатності не 3-4 роки, як це робиться нині, а хоча б 8-10. «А на це потрібні величезні затрати. На жаль, ми виходимо з можливостей міського бюджету, першочергове завдання якого – відновити і підтримати в нормальному стані хоча б те, що маємо, – наголосив Валерій Дмитрович. – Нині працюємо над розробками подальшого будівництва та реконструкції столичних доріг. За підтримкою звертатимемося і до «Укравтодору», і до Мінтрансу, і до перших осіб держави, щоби програма будівництва і впорядкування київських доріг набула не лише муніципального, а й державного статусу.