Щоб «наша» камбала пливла до нас

Охорона суверенних прав України у її Виключній морській економічній зоні потребує рішучого впливу. Минулого року тут, наприклад, за незаконний промисел затримано 6 шхун, дві з яких болгарські. Збитки,  завдані державі, відшкодовано. Але жити треба перспективою, тож невипадково для окреслення  відповідних заходів у цьому напрямі в Адміністрації державної прикордонної служби радилися прикордонники, представники Мінагрополітики, Міністерства з питань охорони навколишнього середовища, МВС та СБУ.

Фахівці констатували, що  нині контрабандисти стали обережнішими. Зокрема, вилов камбали-калкана здійснюють за допомогою сіток, обладнаних  спеціальними буями.  В ночі правопорушники заходять до економічної зони, встановлюють там сітки, а потім її межі, чекають, поки знаряддя лову заповниться здобиччю. Використовують і металеві драги. А найгірше те, що на зарубіжних шхунах часто-густо перебувають українські фахівці з досвідом промислової діяльності та знанням районів вилову.

Тож бути на варті інтересів зацікавлених відомств, а за великим рахунком це – загальнодержавні інтереси, доведеться кораблям морської охорони  Державної прикордонної служби. Цього вимагають закони держави і це правильно з багатьох точок зору. Ну хоча б з такої: тут зосереджується інформація про наявність рибопромислових  суден у вказаній зоні та  поблизу  неї (отримують її  моряки-прикордонники від постів технічного спостереження застав, від екіпажів прикордонних літаків та вертольотів, від командирів літаків та кораблів ВМС України). І невипадково за допомогою морської охорони виконують свої обов’язки представники уповноважених на те органів виконавчої влади і посадові особи контролю за збереженням природних ресурсів, дотриманням правил промислової та іншої діяльності, охороною довкілля.

Тож сторожові кораблі не братимуть участі у масштабних, великозатратних заходах, а постійно нестимуть службу з використанням випереджальної інформації.

Гадаємо, не за горами той час, коли прикордонники затримуватимуть за незаконний промисел  морепродуктів не 6 шхун на рік, а значно більше. А у держави вистачить для цього і моторесурсу, і пального. Поки що є ініціатива розробити державну програму «Браконьєрству – стоп». Хочеться вірити: така програма буде. І, що найголовніше, її виконуватимуть.