Душа звелася на пуанти

Як добре бути дитиною! То уявляєш себе метеликом. То стаєш квіточкою. То перетворюєшся на сонечко і котишся золотавою кульбабкою за вітром. Ні! Уже біжиш за хмаркою і стаєш крапелькою. І так легко вливаєшся у дивосвіт вселенської музики, довершених грацій, стаєш невагомою, але дуже гармонійною частинкою природи. Я поринаю у ці відчуття, бо легко потрапляю під чари балету. Це така дивовижна гармонія рухів, мелодії й простору. Як легко розчинитися в ньому!

Це гала-концерт Сьомого міжнародного фестивалю балету «Серж Лифар де ля данс». Це те панування довершеності, у якому живе душа танцю. Ця душа відкривається тоді, коли їй акомпанують великі хореографи й танцівники. Незримо, але потужно енергетично на сцені Національної опери України витав дух неперевершеного майстра пластики танцю й творця сучасної ритміки Сергія Михайловича Лифаря. Його балет «Сюїта в білому» на музику Лало не вперше виконують солісти балету Національної опери України, але щоразу це торжество витонченої техніки і чарівної пластики, що вирують почуттями. Як добре вміти прочитати почуття!

Усі, хто цікавиться балетом, згадають, що незабутній балет «Ікар» на музику Клода Дебюсі вперше поставив Сергій Лифар. Уривки із цього шедевру на одному із фестивалів «Серж Лифар де ля данс» блискуче виконали прима-балерина паризької «Гранд-Опера» Жіслен Фолі й чудовий танцівник Володимир Малахов. Саме під зіркою цього нині вже уславленого прем’єра балету Віденської та Штутгартської опер, художнього керівника балету і першого соліста Берлінської опери, лауреата премії імені С. Лифаря й відбувся цьогорічний Сьомий фестиваль «Серж Лифар де ля данс». Володимир Малахов виконував монобалет «Вояж» на музику Моцарта. Він разом із прима-балериною Берлінської опери Поліною Сімеоновою відтворив сцени ніжності Одетти та Зігфрида у «Лебединому озері». Вони ж зачарували публіку адажіо із балету Прокоф’єва «Попелюшка».

У кожного шанувальника балету серце тьохкає при згадці про неповторні образи, які створили у балеті «Жизель» незабутні Валерій Ковтун та Тетяна Таякіна. Тому київська публіка з непідробним інтересом очікувала на па-де-де з цього балету у виконанні Беатріс Кнопп та Артема Шпилевського, солістів Берлінської опери. І не була розчарована. Знайома до болю музика римувалася із танцем, малюнок якого був бездоганним.

Не менш прекрасними у своїй досконалості були на гала-концерті лауреати конкурсів імені С.Лифаря солісти балету Національної опери України Анастасія та Денис Матвієнки. Вони блискуче виконали па-де-де з балету Чайковського «Спляча красуня». У шаленому пориві публіка аплодувала й солістам Національної опери Олені Філіп’євій та Сергію Сидорському за неповторні у своєму динамізмі сцени із «Кармен».

Як стрімко підкоряють душу висоти танцю, музики і вічної весни! Вони її спершу підносять в незбагненні високості духу, а потім навдивовижу легко ставлять на пуанти. Щоб душа наша трішки стала вищою…