Чи знесуть Русанівські сади?

Завершення будівництва Подільсько-Воскресенcького мостового переходу з нетерпінням чекають жителі Троєщини. Адже без нього неможливо побудувати нову лінію метрополітену, що зручно з’єднає масив із центром столиці. Але каменем спотикання стають Русанівські сади, через територію яких проляже найкоротший шлях майбутніх метро і автотраси.

Зрозуміло, що власники дач протестують проти знесення частини садів. Проектанти передбачили кілька пропозицій щодо уникнення конфліктів. На містобудівній раді Києва один із проектів представив інститут «Київінжпроект». Зокрема, передбачалося зробити лівобережний автомобільний підхід до Подільського мосту в обхід дачного масиву. Але містобудівна рада цей проект відхилила.

Один із його авторів Володимир Воробйов показав на планшеті, як проляже мостовий перехід: уздовж берега Десенки до залізничного мосту імені Петровського і далі – до вулиці Бальзака на Троєщині. На переконання пана Воробйова, це дасть змогу відвернути з Подільсько-Воскресенського мосту автомобільні потоки на Троєщину. Розв’язка на вулиці Стальського не в змозі з цим упоратися. Володимир Жуков, директор комунальної корпорації «Київавтодор», став на захист власників дач, зазначивши, що обхідний автомобільний підхід потрібен, оскільки будівництво Подільсько-Воскресенської лінії метро відстає від автомобільної частини. «Якщо звести мостовий перехід і не побудувати обхідний лівобережний підхід, – то готовий до 2007 року міст буде ще три роки простоювати. Адже поки що ніхто не знає, коли почнуть прокладати метро», – сказав Володимир Андрійович. За словами пана Жукова, обхідна траса на чотири смуги коштуватиме близько 350 мільйонів гривень і не потребуватиме термінового розв’язання проблем із відселенням дачників із Русанівських садів. Будівництво ж прямої траси з урахуванням знесення дач обійдеться близько 1 мільярда.

Представники Київського метрополітену і ВАТ «Київметробуд» заперечили Володимиру Жукову. Вони впевнені, що прокладання лінії метро не затримає введення в експлуатацію мостового переходу. А вимоги «Київавтодору», мовляв, то лише намір уникнути проблем із дачниками.

Аргументи головного архітектора Києва Василя Присяжнюка вагомі: «Київ має змогу надати власникам дач на Русанівських садах як компенсацію ділянки на березі Десенки за парком Дружби народів, тому відкладати будівництво траси через дачний масив немає сенсу. Автодорога в обхід дач коштуватиме на 350 мільйонів гривень більше, але ж територію Русанівських садів у Генплані відведено для житлового будівництва. Рано чи пізно інвестори викуплять дачі і забудують масив. Потрібно сказати людям, що їм як компенсацію нададуть ділянки». Голову містобудівної ради майже підтримали її члени. В основному, висловилися так: будівництво обхідної автодороги доцільне, але не першочергове, проте власників дач на Русанівських садах потрібно попередити, що побудують дві дороги, а траса переходу все одно проляже через масив. Тож пропозицію «Київавтодору» слід відхилити. Володимир Жуков не здавався. Він наголосив, що питання про будівництво обхідної дороги подасть на розгляд Київського міського голови.