Застарілі «іноземці» нам уже не потрібні

У незручних «Газелей» і дорогих «Мерседесів» із сиренами з’явився серйозний конкурент. Упевнено курсують «коробки-амбулаторії» на колесах – перші вітчизняні карети швидкої допомоги. Виробляють їх на базі шасі автомобіля «Фотон» на Черкаському підприємстві «Спецавтотехніка». Ці машини вже пройшли випробування і зарекомендували себе досить добре.

 – Ми давно працювали над ідеєю української «швидкої», – розповів журналістам керівник проекту Юрій Никифоров на презентації модифікованої карети швидкої допомоги. – Перші машини з’явилися на дорогах у серпні минулого року, восени їх було вже 100. Під час випробувань медики і водії виявили низку недоліків, більшість із яких виробники вже усунули. Зокрема, конструктори розв’язали проблему з системою опалення фургону, утеплили кабіну та салон, зменшили рівень шуму. Створено постійну робочу групу з удосконалення машин, яка діє й досі.

Як удалося переконатися журналістам «Вечірки», працювати ще є над чим. На нерівній дорозі машину трохи підкидає, та й розмовляти у фургоні складно – треба перекрикувати шум. За словами технічного директора «Спецавтотехніки» Володимира Шевченка, рівень шуму відповідає міжнародним стандартам і не перевищує 75 децибел. Проте на проблему зважають, тож продовжують працювати.

Загалом вітчизняні «швидкі» не пасуть задніх серед європейських аналогів. Це стосується дизайну, зовнішнього вигляду і внутрішнього наповнення машин. Стіни виготовлено із сучасних панелей, які забезпечують добру тепло- і звукоізоляцію. Розміри машини дають змогу лікарям проводити невідкладні медичні процедури та маніпуляції стоячи, у зручних умовах. Додаткові ліхтарі на бортах роблять її помітною на узбіччі доріг і в натовпі (до речі, під час Помаранчевої революції «Фотони» відігравали роль стаціонарних амбулаторій). Машини укомплектовано всім необхідним реанімаційним та медичним обладнанням. Кожен фургон «швидкої» обладнано кондиціонером, пічкою, радіопередавачем і навіть маленьким сміттєзбірником.

Як вважають фахівці, «Фотони» – оптимальний варіант автомобіля швидкої допомоги у співвідношенні ціни та якості. Вартість однієї машини сягає 145 тисяч гривень, що значно дешевше за європейські аналоги. Порівняно з російськими «Газелями», яких досі найбільше в автопарках станцій швидкої допомоги, «Фотони» не тільки комфортніші, а й сучасніші.

– Вітчизняні машини швидкої допомоги нас цілком задовольняють, – підсумував презентацію директор «Київмедавтотрансу» Олександр Артамонов. – Ми сподіваємося, що з часом вони стануть ще кращими, повністю замінять застарілих «іноземців» і допоможуть врятувати не одне життя.