Відома марка – ще не гарантія якості

За даними міського управління захисту прав споживачів, третина скарг припадає на неякісне та фальсифіковане взуття. Турецькі та китайські товари кустарного виробництва, які надходять до нас із Польщі, нерідко видають за італійські, від відомих фірм. Щоправда, від італійських такі черевики або чоботи не відрізняються хіба що ціною. Останнім часом почастішали випадки продажу взуття сумнівного ґатунку не лише на ринках та базарах, а й в магазинах та дорогих бутиках.

Ось який випадок трапився нещодавно з відомим телеведучим. Придбав він черевики від відомої італійської фірми в торговельному комлексі «Глобус». Виклавши 600 грн., він не довго радів обновці. Через кілька днів модні черевики  вже «попросили каші». Причому виявив він це по дорозі на роботу. Впевнений у своїх правах  споживача, попрямував до бутика, аби поміняли браковану пару. Але на нього чекало відверте несприйняття й байдужість продавця та адміністрації. Там, звичайно, добре пам’ятали цього покупця, але навідріз відмовилися прийняти товар назад без коробки і натомість видати іншу пару. Та не йти ж узимку босим.  Коли ж до магазину прийшли журналіст та телеоператор з камерою, аби зняти сюжет про порушення прав споживачів, адміністрація виставила їх за двері. Мовляв, це приватна власність. Хоча згідно із законом, працівники ЗМІ мають право на фото- і телезйомку, можуть опитувати споживачів.

Цей конфлікт з величезними труднощами владнали. Але ж скільки громадян  потрапляють у подібну ситуацію і, не знаючи законів та правил торгівлі, частенько залишаються «з носом». Недобросовісні торговельники зазвичай морочать покупцеві голову доти, доки тому обридне добиватися правди і він просто махне на все рукою. Буває, що й провокують споживача на скандал, аби потім погасити його з допомогою охоронця, а то й міліціонера. Такі інциденти непоодинокі саме в  магазинах із гучною назвою.

Отож, якщо ви вирушаєте до магазину чи на ринок по  новенькі  черевики, не зайве ознайомитися з деякими особливостями  їх продажу.

Продавець  повинен не  лише заохочувати покупця привітною усмішкою, а й на його прохання компетентно розповісти про виробника   вибраного взуття і про матеріал, чи  прошита підошва, чи підклеєна, яким кремом мастити, які фасони нині в моді тощо. До того ж  дати слушні поради при примірці.

У торговельному залі мають бути зручні умови для ознайомлення з асортиментом. Для цього зали обладнують банкетками чи ослонами, килимками, підставками, дзеркалами. Інформація про розміри взуття надається в метричній та штрихмасовій системах нумерації. При продажу дитячого взуття наявність стопоміра обов’язкова, адже маленька дитина не скаже, тиснуть їй новенькі черевички чи ні.

Якщо в магазині немає таких умов для примірювання, краще обійдіть його, бо продаж взуття в ньому має бути заборонений.

У торговельному залі на видному місці обов’язково вивішується  інформація про гарантійні терміни для взуття з урахуванням сезонності.  У коробці мають бути вкладки з  інформацією та рекомендаціями про експлуатацію і догляд.

На коробці обов’язкове маркування, яке передбачає  найменування підприємства, його адресу, товарний знак, артикул, номер моделі, розмір, повноту, ґатунок, дату виготовлення тощо.

Якщо ж взуття порвалося до закінчення гарантійного терміну, а торговельники відмовляються замінити його чи повернути гроші, слід звернутися до управління в справах захисту прав споживачів або до суду. Буває, необхідно провести експертизу, за яку сплачує сам споживач, аби довести, що підошва відлетіла не тому, що ви футболили цеглину, а через виробничий брак. Тоді гроші за  бракований товар вам повернуть обов’язково.