У проїзного іменини

Пластиковому проїзному квитку з магнітною стрічкою, до якого вже звикли кияни, виповнилося 10 років. Але, схоже, він відійде в історію.

Із червня 1995 року транспортники замінили картонну картку пластиковою. Проїзд у київському метро спочатку коштував 7 тисяч купоно-карбованців, а згодом – 10 тисяч. Аби кияни призвичаїлися користуватися абонементним квитком (а саме так на той час називали намагнічений проїзний), виробники малювали на картках стрілочку, що підказувала, як встромляти проїзний у турнікети. Написи на квитку були лаконічні – місяць, рік, в якому місті та видах транспорту дійсний. Ще не налагоджена система пропуску пасажирів у метро часто давала збої – бувало, не зчитувала інформацію з проїзного або «зажовувала» його.

Після деномінації 1996 року вартість проїзду в метро становила 30 копійок, а дизайн проїзного майже не змінився.

У 1997 році на проїзному з’являється голограма і фонові візерунки. Замість напису «Абонементний квиток» – «Автоматизований контроль». А на звороті пластикової картки час від часу нагадують правила користування нею та намагаються розмістити рекламу. Із жовтня 1997 року Київська держадміністрація наказала випускати студентський проїзний на метро, який коштував удвічі менше від звичайного.

«Місячним проїзним квитком» намагнічену пластикову картку почали іменувати з 1998 року. Окрім фонових зображень історичних об’єктів столиці, які щомісяця змінюють, на картці вже традиційно розміщують голограму та розпочинають вказувати серію і вартість квитка (приміром, М-Тр коштував 24,50 грн.). Навіть знаходять місце, щоб привітати з тим чи іншим святом. А на звороті – незмінні «Правила користування».

Новий ступінь захисту – штрих-коди на пластикових проїзних із магнітною стрічкою з’явилися 1999 року. А 2000 року, здається, вперше столична підземка розповсюдила на квитках схему метрополітену. З березня того ж року проїзд у метро коштує 50 копійок.

Із січня 2004 року проходять випробування проїзні нового покоління, так звані смарт-карти. Із серпня 2004 року на надійність їх перевіряють співробітники підземки.

Пасажирам метрополітену новітні картки поки що не продають – очікують чергового подорожчання проїзду.