Пільги і дірки у кузовах

Навесні й улітку столичним громадським транспортом користується більше киян і жителів приміських населених пунктів, аніж узимку. У вихідні пасажирів стає на 30 відсотків більше, ніж у будні, а ще на свої «фазенди» починають навідуватися дачники. Щодня всі види транспорту перевозять понад 3 мільйони пасажирів. Чи витримають таке навантаження автобуси, тролейбуси, трамваї цього року? Наскільки вдасться місту оновити рухомий склад? Про це «Вечірка» дізнавалася в столичній мерії.

Планову підготовку до роботи навесні та влітку транспортники вже розпочали. За словами  Івана Шпильового – виконувача обов’язків начальника Головного управління транспорту, зв’язку та інформатизації, рухомий склад проходить технічні огляди. Піклуючись про санітарний стан, невдовзі почнуть фарбувати лінійні диспетчерські станції, павільйони очікування пасажирського транспорту, кіоски з продажу проїзних документів, місця відстою та зупинок пасажирського транспорту. На жаль, фарбою дірок у кузовах столичного транспорту не замажеш…

У Санкт-Петербурзі – другій столиці Росії – щороку коригують ціни на проїзд у міському пасажирському транспорті, зважаючи на подорожчання електроенергії та запчастин. У Києві ж, навпаки, витрати транспортників на ремонт й обслуговування техніки, які дедалі збільшуються, намагаються компенсувати з міського бюджету. Тим часом водії вже не один рік просять уряд скасувати пільги на проїзд. Та від їхнього прохання на всіх рівнях відмахуються.

Через політику стримування цін та наявність пільговиків кияни мерзли й цієї зими в салонах автобусів і тролейбусів. У таких «холодильниках на колесах» навіть підлога час від часу ставала ковзанкою. А замість зручних сидінь подекуди для пасажирів установили такі собі сідала – збили із дощок лавки, як, приміром,  у тролейбусі «з гармошкою», що курсує маршрутом № 25. Транспортники економили й продовжують економити на чому тільки вдасться. Скажімо, цього року про закупівлю кращих, мінських автобусів, уже не йдеться: «Київпастранс», провівши тендер, вирішив придбати майже на 50 одиниць менше автобусів, аніж торік, і по кишені йому лише 140 машин «ЛАЗ-А-183». Метрополітен придбає лише 30 нових вагонів (а це 6 потягів), та продовжить здебільшого модернізувати старі. Трамвайні депо мають намір капітально відремонтувати 10 вагонів Т3, застосовуючи новітні технології, а про закупівлю нових годі й мріяти – у міста на це немає коштів.

Задля дачників, які в суботу й неділю доїжджають до своїх садових ділянках, «Київпастранс» пообіцяв із квітня у вихідні дні подовжити роботу приміських автобусів на одну-дві години. Перевізники некомунальної форми власності також перевозитимуть пасажирів до садово-городніх ділянок.