Погляд на Київ 2020 року

За прогнозами фахівців, через десяток років територія столиці збільшиться майже вдвічі, площа забудови зросте з 340 до 560 квадратних кілометрів. Побільшає населення, і, відповідно, автомобілів. Транспортну проблему місто відчуває вже зараз, і з кожним роком вона поглиблюється. Фахівці з інституту «Київгенплан» тривалий час займалися цією проблемою і запропонували шлях її розв’язання – підготували комплексну схему розвитку транспортної системи столиці до 2020 року.

Як зазначив начальник відділу транспорту «Київгенплану» Юрій Марков, істотних змін зазнають усі види транспорту міста. У першу чергу значно розшириться мережа метрополітену. Існуючі лінії метро подовжать, а також відкриють нові. Через 15 років ми матимемо 83 станції, дев’ять пересадочних пунктів. Загальна довжина підземки збільшиться майже втричі і сягне 141 кілометра. На мільйон жителів припадатиме близько 50 кілометрів метрополітену, як і в більшості європейських країн. Деякі станції перебудують, зокрема другий вихід з’явиться на «Вокзальній», «Лісовій», «Університеті» і «Театральній», що додасть зручностей пасажирам.

Довжина трамвайних ліній зменшиться із 109,7 кілометра до 76,7. Ділянку від площі Перемоги до Кільцевої дороги реконструюють, а на Осокорках відкриють новий трамвайний маршрут.

Тролейбуси зникнуть з центральної частини міста, проте цей вид громадського транспорту розвиватиметься і надалі. Автобусів не поменшає, навпаки з’являться нові експрес-маршрути (зокрема у районі Кільцевої дороги).

Обсяги пасажирських перевезень електропоїздами заплановано збільшити у 6 разів за рахунок удосконалення приміського і міського залізничного сполучення, перебудови станцій. Спорудження вокзального комплексу «Дарниця» і прокладання нових залізничних колій покращать роботу залізничного транспорту в цілому.

Кількість перевезень автомобільним транспортом зросте майже вдвічі. Проектувальники передбачають реконструкцію автостанцій, винесення за межі міста центрального автовокзалу, будівництво автовокзалів на Теремках і на Харківському масиві.

Планується реконструкція річкового вокзалу, оновлення річкових маршрутів. У Борисполі й Жулянах спорудять аеровокзальні комплекси, в перспективі  – будівництво третього столичного аеропорту і гелікоптерного вузла.

До кінця розрахункового терміну побудують 3 мости через Дніпро, то ж усього їх буде в місті одинадцять. Зменшити транспортне навантаження також допоможуть три тунелі, один з яких буде двоярусним.

Серед новинок – канатна і монорейкова дорога (завдовжки 20 кілометрів), що пролягатиме на дніпровських островах.

Загалом, за 15 років будівельники мають намір побудувати та реконструювати 550 кілометрів вуличних доріг, 100 транспортних розв’язок і 30 шляхопроводів. Загальна довжина магістралей  збільшиться на 300 кілометрів, а кількість паркінгів зросте настільки, що проблема стихійного вуличного паркування авто нарешті зникне, як і транспортні проблеми міста в цілому. Принаймні, на це сподіваються розробники комплексної схеми розвитку транспортної системи Києва.