Старенькі потяги хворіють на несправність

Київське метро працює як найкращий швейцарський годинник – надійно і точно. До цього кияни настільки звикли, що найменший збій у роботі підземки викликає в них якщо не обурення, то здивування. От, скажімо, коли позавчора на станції «Театральній» усім пасажирам запропонували вийти з потяга, який зупинився і не рушав далі, дехто з них одразу кинувся до телефонів, аби запитати нашу редакцію, що сталося?

А сталося от що. У четвер о 18.51 технічна несправність потяга, що підійшов до перону станції «Театральна», спричинила його нештатну зупинку. Пасажирам це нічим не загрожувало, їх просто попросили вийти, пояснивши причини. Потяг відбуксирували в тупик, а вночі – до майстерень. Нині комісія фахівців з’ясовує причини несправності.
Тим часом робота метрополітену не припинялася. Потяги почали курсувати двома «малими радіусами» – від «Хрещатика» до «Лісової» та від «Вокзальної» до «Академмістечка». Машиністи весь час оголошували про зміни руху, пояснювали їх причини і пропонували тимчасово скористатися іншими видами транспорту. Так тривало рівно годину. О 19.51 Святошино-Броварська лінія запрацювала на повну потужність.

Щодо причин, які призвели до вимушеної зупинки, то у прес-службі Київського метрополітену нам повідомили, що у 30 відсотків усього рухомого складу вже вичерпався термін експлуатації – 31 рік. Адже столичній підземці – 45 років. Оті старезні вагони відправляють на капремонт і після реанімації знову відправляють на лінію. Зрозуміло, що після «хвороби і лікування» сили в «пацієнтів» ремонтних майстерень вже не ті, хоча фахівці переконані: 15 років життя вагонам додали.

Вихід із ситуації один. Рухомий склад треба оновлювати. Щодо цього є добра новина: вагони метро почали виготовляти на Корюківському заводі Дніпропетровської області. За якістю вони не поступаються російським, а найголовніше – значно дешевші. Столична влада вишукує кошти для закупівлі вагонів. Але доки вони не з’являться в столичному метро, старенькі потяги час від часу нагадуватимуть про свої болячки. Проте пасажири можуть не хвилюватися: для метрополітенівців безпека пасажирів – справа свята.