Шоколад та ціни

Шоколад – не хліб, щодня його не купуємо, але час від часу кортить скуштувати чогось солоденького: батончика, плитку чи просто цукерку. Цей продукт має найбільший попит у споживачів під час свят. Особливо тішиться з того малеча. Мій сусід, п’ятикласник Микола, на сьомому небі від щастя, бо у нього –  шоколадна пора: недавно святкував свій день народження.

–  І куди я їх діватиму? – бідкається хлопчик, відчуваючи, що сам не подужає усі з’їсти. –  Пригостив друзів, маму і тата. А бабуся не дуже любить цукерки, каже, що від них зуби псуються.

Для дітей солодощі –  то велика радість, а ось дорослі нині не дуже тішаться, бо ж цукерки подорожчали на 8-10 відсотків. І, звісно, в усьому звинувачують торгівлю, мовляв, накручують ціни. А ті, в свою чергу, апелюють до виробників. Мають вагомі аргументи і кондитери, які посилаються на підвищення цін на какао-боби на світовому ринку. А вони підстрибнули помітно, на Нью-Йоркській товарній біржі – на третину: з 1300 доларів за тонну в липні до 1700 доларів на кінець року.

Ціна на какао-боби значною мірою залежить від їхньої врожайності. Наразі вона не вельми висока, тож є всі підстави вважати, що ціни ще зростуть. У такому разі, стверджують вітчизняні кондитери, цукерки знову подорожчають: шоколадні плитки на 5-8 відсотків, батончики –  на 3-4. За прогнозом Міжнародної організації виробників какао, на початку 2005 року ціна на сировину зросте на 150-200 доларів за тонну. Тож наші шоколадні цукерки стануть дорожчими на 5-10 відсотків, а гіркий шоколад – на 20 відсотків.